به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، میر احد حسینی در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اهر از اختصاص تسهیلات ۴۰ میلیارد تومانی گسترش مشاغل خانگی به استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: از مجموع کل تسهیلات مشاغل خانگی آذربایجان شرقی، سهم شهرستان اهر یک میلیارد و ۸۰۷ میلیون تومان است که اگر توان جذب بیش از این وجود داشته باشد، محدودیتی نخواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید با هماهنگی بین بانک‌ ها و دستگاه‌ های ذی‌ ربط برای پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید و اشتغال سنگ تمام گذاشته است، افزود: سهم استان آذربایجان شرقی از بسته رونق تولید ۸۸۰ میلیارد تومان بوده که این تسهیلات عمدتاً به واحدهای تولیدی نیاز به سرمایه در گردش با بهره بانکی ۱۸ درصد پرداخت می‌ شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به پرداخت تسهیلات جهت نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی نیز اشاره کرد، گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان به واحدهایی که ماشین‌ آلات آن‌ ها فرسوده و یا از کارافتاده شده و توان به‌ روزرسانی را ندارند پرداخت می‌ شود.

حسینی اضافه کرد: تسهیلات نوسازی و بازسازی ماشین‌ آلات واحدهای تولیدی و بسته رونق تولید بر اساس تصمیم‌ گیری‌ هایی که استان صورت گرفته مقرر شد تا این اعتبارات به‌صورت شناور باشد و هر شهرستان با توجه به قابلیت و ظرفیت‌های خود بتواند از این اعتبارات نحوه استفاده را ببرد.

وی بابیان اینکه دولت و مجلس شورای اسلامی اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی را تحت عنوان اشتغال فراگیر تخصیص داده است، ابراز داشت: سهم آذربایجان شرقی از اعتبارات اشتغال فراگیر ۸۷۳ میلیارد تومان است و یارانه تسهیلات اشتغال فراگیر نیز ۲ الی ۷ درصد مقرر شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در پایان از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در استان خبر داد و گفت: این تسهیلات بر مبنای ظرفیت‌ های روستایی پرداخت می‌ شود و عموماً علاقه‌ مندان می‌ توانند با اجرای طرح‌ های مختلف از تسهیلات اشتغال روستایی بهره‌ مند شوند.