به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر رحیم شهرتی فر در نشست با نخبگان شهرستان اهر با اشاره به اینکه منطقه ارسباران به لحاظ موقعیت تاریخی و طبیعی موجود، جزو مناطق هدف گردشگران تبریز ۲۰۱۸ است، گفت: برای جذب گردشگران در درجه اول بایستی بر روی فرهنگ گردشگری پذیری و در درجه دوم امکانات لازم و فرهنگ غنی منطقه را به گردشگران منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه گردشگران در تبریز ۲۰۱۸ فقط برای دیدن مناطق تاریخی و گردشگری شهرستان تبریز نمی آیند، گفت: مسئولان شهرستان اهر و منطقه ارسباران باید در راستای رویداد تبریز ۲۰۱۸، جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری این منطقه را بیشتر از گذشته به گردشگران معرفی کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در خصوص مهاجرت از روستاها به شهرها و از شهرها به مراکز استان و پایتخت گفت: مهاجرت پدیده ای است که باید به آن دو سویه نگاه کنی و مطمعنا ضرررسان نیست بلکه تمدن ساز، انسان‌ ساز نیز است.

دکتر شهرتی فر در ادامه با اعلام اینکه افرادی از این منطقه با اندک سرمایه ای مهاجرت کرده‌ و صاحب دانش و سرمایه شده‌ اند، افزود: خداوند انسان را آزاد خلق کرده و هر جایی که شرایط مطلوب زندگی نباشد، باید مهاجرت کند.

وی در ادامه گفت: بسترهای لازم در حوزه های مختلف شهرستان هر وجود دارد ولی باید زمینه را برای حضور و سرمایه‌ گذاری اهری‌ های مقیم تبریز و تهران فراهم کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همچنین گفت: برخی ها می خواهند چنان القاء کنند که این دولت، ناکارآمد است، در حالی که مردم ما آگاه هستند و به‌ خوبی می دانند که چه کسانی خدمت و چه کسانی مانع تراشی می کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقیضمن اعلام اینکه دولت با چالش های متعددی روبرو  است، بیان کرد: خدا را شاکریم که دولت با روش عقلانی، مدبرانه و با تدبیر و با اعتقاد راسخ به مبانی جمهوری اسلامی و با تبعیت از مقام معظم رهبری می خواهد مشکلات مردم را حل کند.

شهرتی فر در پایان سخنان خود، صنعت را موتور محرکه توسعه عنوان کرد و ابراز داشت: نباید به این فکر باشیم که در شهرستان اهر تنها با کشاورزی می‌ توان به توسعه دست یافت، بلکه باید در کنار کشاورزی و صنعت به ایجاد صنایع جنبی آن ها نیز توجه مضاعفی داشته باشیم.