اجتماعی » اخبار شهرستان » سیاسی » فرهنگی
کد خبر : 13818
پنجشنبه - 9 آذر 1396 - 18:54
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:

منطقه ارسباران جزو مناطق هدف گردشگری تبریز ۲۰۱۸ است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: منطقه ارسباران به لحاظ موقعیت تاریخی و طبیعی موجود، جزو مناطق هدف گردشگران تبریز ۲۰۱۸ است.

منطقه ارسباران جزو مناطق هدف گردشگری تبریز ۲۰۱۸ است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر رحیم شهرتی فر در نشست با نخبگان شهرستان اهر با اشاره به اینکه منطقه ارسباران به لحاظ موقعیت تاریخی و طبیعی موجود، جزو مناطق هدف گردشگران تبریز ۲۰۱۸ است، گفت: برای جذب گردشگران در درجه اول بایستی بر روی فرهنگ گردشگری پذیری و در درجه دوم امکانات لازم و فرهنگ غنی منطقه را به گردشگران منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه گردشگران در تبریز ۲۰۱۸ فقط برای دیدن مناطق تاریخی و گردشگری شهرستان تبریز نمی آیند، گفت: مسئولان شهرستان اهر و منطقه ارسباران باید در راستای رویداد تبریز ۲۰۱۸، جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری این منطقه را بیشتر از گذشته به گردشگران معرفی کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار در خصوص مهاجرت از روستاها به شهرها و از شهرها به مراکز استان و پایتخت گفت: مهاجرت پدیده ای است که باید به آن دو سویه نگاه کنی و مطمعنا ضرررسان نیست بلکه تمدن ساز، انسان‌ ساز نیز است.

دکتر شهرتی فر در ادامه با اعلام اینکه افرادی از این منطقه با اندک سرمایه ای مهاجرت کرده‌ و صاحب دانش و سرمایه شده‌ اند، افزود: خداوند انسان را آزاد خلق کرده و هر جایی که شرایط مطلوب زندگی نباشد، باید مهاجرت کند.

وی در ادامه گفت: بسترهای لازم در حوزه های مختلف شهرستان هر وجود دارد ولی باید زمینه را برای حضور و سرمایه‌ گذاری اهری‌ های مقیم تبریز و تهران فراهم کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همچنین گفت: برخی ها می خواهند چنان القاء کنند که این دولت، ناکارآمد است، در حالی که مردم ما آگاه هستند و به‌ خوبی می دانند که چه کسانی خدمت و چه کسانی مانع تراشی می کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقیضمن اعلام اینکه دولت با چالش های متعددی روبرو  است، بیان کرد: خدا را شاکریم که دولت با روش عقلانی، مدبرانه و با تدبیر و با اعتقاد راسخ به مبانی جمهوری اسلامی و با تبعیت از مقام معظم رهبری می خواهد مشکلات مردم را حل کند.

شهرتی فر در پایان سخنان خود، صنعت را موتور محرکه توسعه عنوان کرد و ابراز داشت: نباید به این فکر باشیم که در شهرستان اهر تنها با کشاورزی می‌ توان به توسعه دست یافت، بلکه باید در کنار کشاورزی و صنعت به ایجاد صنایع جنبی آن ها نیز توجه مضاعفی داشته باشیم.