به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، قبل از ظهر امروز، (پنج شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۶)، آیین اختتامیه دومین همایش نظیره سرایان حیدربابایه سلام با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار شهرستان اهر، نظیره سرایانی از شمالغرب کشور، شاعران و مسئولان شهرستانی در سالن میرزا محمد جعفر قراجه داغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در این همایش، با تأکید بر نقش برجسته شاعران در ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی گفت: سعادت انسان ها و تلاش در جهت ترویج و اعتلای فرهنگ غنی اسلامی باید اولویت در اشعار شاعران باشد.

رحیم شهرتی فر افزود: حیدر بابایه سلام یکی از ماندگارترین و از آثار منحصر بفرد استاد سخن، مرحوم استاد شهریار می باشد که برگرفته از زندگی، آداب و سنن عامه مردم بوده و این امر باعث شده تاثیر گذاری اشعار این استاد که بر آمده از دل شهریار است بر مردم بیشتر شود.

وی افزود: یکی از راههای انتقال فرهنگ کشور به نسل های آینده در قالب شعر می باشد که لازم است شاعران در اشعار خودشان در جهت حفظ و انتقال فرهنگ جامعه توأم با اثرگذاری آن گام بردارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در پایان، منطقه ارسباران را مستعد در حوزه های فرهنگ، هنر و ادب دانست و خواستار برگزاری بیشتر همایش های فرهنگی و هنری شد.

گفتنی است برای دبیرخانه این همایش ۳۵ اثر از نظیره سرایان استان های شمال غرب کشور شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین ارسال شده بود که ۹ نظیره به عنوان آثار برتر انتخاب و از صاحبان آنها تجلیل شد.

بر اساس این گزارش، در پایان این همایش کتاب مکتب حیدربابا، نوشته جعفر خضوعی که شامل نظیره های نظیره سرایان کشور در قالب حیدر بابای شهریار است، رونمایی شد.