به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بهبود سعادتی در حاشیه مراسم اعزام ورزشکاران اهری به اولین دوره مسابقات استانی همایش اقتدار رزمی کاران ضمن اعلام اینکه سرمایه گذاری در ورزش، منجر به کاهش اعتیاد می شود، گفت: در صورتی که جامعه به سمت ورزش و فعالیتهای سالم همگانی حرکت کند، از بلای خانمان سوز اعتیاد دورتر و شاهد خانواده ای سالم و در نتیجه جامعه ای سالم خواهیم بود.

وی افزود: یکی از فاکتور های سلامت هر جامعه، بحث ورزش و فعالیتهای ورزشی است که خوشبختانه مردم عزیز ما نیز علاقه زیادی به این مسئله دارند.

مدیر کانون بسیج ورزشکاران شهرستان اهر با اشاره به اینکه مسئولان هر شهر و منطقه باید حمایت از ورزش را در برنامه های خود قرار دهند، گفت: نتیجه ورزش و فعالیتهای ورزشی، سلامتی و شور و نشاط جامعه است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اهر همچنین خاطرنشان کرد: هر چه به ورزش کم اهمیت تر باشیم، باید هزینه های بیشتری برای درمان بیماریهای مختلف ناشی از عدم فعالیتهای بدنی مانند بیماریهای قلبی و عروقی اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه طبق مصوبه مجلس، تمامی ادارات باید نیم درصد از بودجه سالانه خود را به ورزش اختصاص دهند، گفت: متأسفانه در بسیاری از ادارات و سازمانها توجهی به ورزش نمی شود و این امر که یکی از نیازهای اصلی جامعه است که مغفول مانده است.

بهبود سعادتی در پایان گفت: از شهردار اهر درخواست میکنیم تا واحدی به نام ورزش در شهرداری ایجاد کنند تا ضمن هماهنگی با سایر ادارات و نهادهای زیربط امر ورزش، از ورزشکاران اعزامی به مسابقات خارج از کشور نیز حمایت های لازم انجام گیرد.