اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 14035
سه شنبه - 14 آذر 1396 - 01:31
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی:

ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برای اعتلای نظام

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان شرقی بر ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برای اعتلای نظام و آشنایی نسل جوان با شهداء تاکید کرد.

ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برای اعتلای نظام

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، قاسم صمدیان در نخستین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان اهر ضمن تاکید بر ضرورت ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی و آشنایی نسل جوان با شهداء، گفت: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نه‌ تنها وظیفه یک سازمان، دستگاه و نهادی نیست، بلکه همگی در ترویج این فرهنگ غنی سهیم هستیم و در واقع باید فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را به گفتمان عمومی تبدیل کنیم.

وی افزود: در صورتی که سربلندی، عزت، اقتدار و آینده‌ای روشن می خواهیم، باید ضمن توجه به فرهنگ ایثار و شهادت، به گفتمان سازی و ترویج آن نیز توجه نماییم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ادامه داد: شاید برخی‌ ها به این فکر بودند که جوانان امروزی در تفکر شهدای دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نیستند ولی در ماجرای سوریه و عراق، این جوانان بودند که ثابت کردند در هر جایی دشمن بخواهد آرمان‌ های امام راحل، شهدا و نظام اسلامی را زیر سؤال ببرد، در خارج از مرزها با آن‌ ها مقابله خواهد شد.

صمدیان افزود: پیروزی نیروهای مقاومت و مدافعان حرم بر تروریست‌ های داعش، حاصل مجاهدت‌ های یک میلیونم از جمعیت کشورمان بود که بایستی برای اینکه جهان اسلام را تهدید می‌ کردند، بزودی با آن‌ ها مقابله و نابود می شدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی نزدیک به ۱۰ هزار شهید دارد، افزود: علاوه بر شهداء حدود ۲۵ هزار نفر جانباز و آزاده در استان داریم که با احتساب شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده‌های آن‌ ها، جمعاً ۲۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی بر نظام مقدس جمهوری اسلامی سرمایه‌ گذاری کرده‌ اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پایان یکی از مهم‌ترین وظیفه بنیاد شهید و امور ایثارگران را گردآوری آثار و وصیت‌ نامه‌ های شهداء ذکر کرد و گفت: نسل‌ های آینده که تاریخ جمهوری اسلامی‌ خواهند خواند، دوست خواهند داشت که بدانند چه کسانی برای نظام و انقلاب زحماتی کشیده و یا در این راه جان خود را فدا کرده اند که بنا بر این باید مزار شهدا و آثار به‌ جای مانده این بزرگواران را برای نسل‌ های آینده الگوسازی کنیم.