به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، لیلی اکبرزاده اهری در جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان اهر که به مناسبت روز جهانی معلولین در مدرسه  استثنایی شهید صدر برگزار شد، با اشاره به اینکه در این مدرسه نزدیک به یکصد نفر دانش آموزان دارای معلولیت شنوایی، گفتاری، ذهنی، ذهنی و جسمی تحصیل می کنند، اظهار کرد: حدود ۸۰ درصد دانش آموزان معلول مدرسه استثنایی شهید صدر تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان اهر هستند که والدین آن‌ ها نیز از لحاظ مالی شرایط مناسبی ندارند.

وی افزود: سالانه حداقل سه مورد خدمات ایاب و ذهاب، کمک‌ هزینه تحصیلی به خانواده دانش آموزان معلول تحت پوشش بهزیستی پرداخت می شود.

رئیس اداره بهزیستی اهر همچنین از نامناسب بودن موقعیت فضای فیزیکی مدرسه استثنایی شهید صدر برای معلولان ویلچر نشین انتقاد کرد و گفت: دانش آموزان معلول به دلیل اینکه فضاسازی سازی مطلوبی در این مدرسه وجود ندارد با مشکل مواجه هستند که در این راستا انتظار داریم شورای شهر و شهرداری اهر طبق قول هایی که داده اند، به آن عمل نمایند.

لیلی اکبرزاده اهری در پایان در خصوص بیماران اوتیسم در شهرستان اهر گفت: در این شهرستان ۱۰ نفر مبتلا به بیماری اوتیسم را شناسایی و به سازمان بهزیستی استان ارجاع داده‌ ایم.