به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در دیدار با اهالی روستای خونیق شهرستان اهر گفت: ۹۰ درصد بودجه کشور، صرف هزینه های جاری دستگاه ها و پرداخت یارانه نقدی می شود که بر این اساس، دولت نمی‌ تواند سهم روستاها را به‌ خوبی ادا کند ولی در برخی زمینه‌ ها برای توسعه روستاها اقداماتی مناسبی انجام شده است.

وی بخش عمده مشکلات مردم را در حوزه های اقتصادی، معیشت و بیکاری عنوان کرد و افزود: مشکل اساسی که روستاهای شهرستان‌ های اهر و هریس با آن مواجه هستند، مصرف آب شرب است.

نماینده اهر و هریس خاطرنشان کرد: برای استفاده حداکثری از منابع آبی در حوزه کشاورزی باید باغات را به سیستم آبیاری تحت‌ فشار (قطره‌ ای) تجهیز کنیم.

مهندس عبدالهی همچنین در خصوص عدم خریداری سیب تولیدی باغداران اهری، با اعلام اینکه متأسفانه وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت  نسبت به خرید تضمینی سیب باغداران اقدامات به‌ موقع انجام ندادند، گفت: در شهرستان اهر هیچ‌ گونه امکاناتی در زمینه صنایع تبدیلی میوه وجود ندارد بایستی برای ریشه‌ کن کردن مشکلات این مناطق سعی کنیم با جذب سرمایه‌ گذار، شرایط ایجاد صنایع تبدیلی را فراهم کنیم.

وی به تأثیر جاده اهر – هریس – تبریز در توسعه منطقه ارسباران نیز اشاره کرد و گفت: باید قبول کنیم که عدم اتمام بزرگراه اهر – هریس – تبریز علاوه بر اینکه بسیاری از همشهریانمان را به کام مرگ فرستاد، در عدم توسعه منطقه نیز تأثیر گذاشت که البته روند احداث این بزرگراه سرعت گرفته و امید می‌ رود در هفته دولت سال آینده به‌ طور کامل تکمیل شود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با تأکید بر اینکه بعد از گذشت بیش از سه سال از کلنگ زنی کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر، جدیدا شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم، تصریح کرد: عملیات اجرایی این کارخانه آغاز شده اما روند کندی دارد که بر اساس بررسی های انجام گرفته، پیمانکار از هفته آینده رسماً کار خود را شروع می‌ کند.

بیت الله عبدالهی در پایان با ذکر اینکه پارک جنگلی فندقلو بهترین ظرفیت در جهت سوق دادن توریست‌ ها به این منطقه است، افزود: تا زمانی که نتوانیم پارک جنگلی فندقلو را حداقل با نصب تابلو بشناسانیم، چطور انتظار خواهیم داشت که در جذب گردشگری موفق خواهیم شد.