به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه ازاد اسلامی واحد اهر برگزار شد، گفت: مسئولان نظام و دولتمردان، نیازمند انتقاد و ارائه راهکارهای توسط دانشجویان هستند و اگر در دانشگاه ها، فضای انتقادی نباشد، خلاقیت و نوآوری به وجود نخواهد آمد.

وی در ادامه با اعلام اینکه بایستی اینگونه جلسات به صورت پرسش و پاسخ برگزار شود، افزود: روز ۱۶ آذر یکی از روز هایی می باشد که نقطه عطفی در تاریخ سیاسی انقلاب اسلامی است و روزی بود که دانشجویان در مقابل استکبار بپا خواستند و شهید دادند.

فرماندار اهر شهر اهر و منطقه ارسباران را مهد فرهنگ، هنر و ادبیات عنوان کرد و گفت: دانشگاه ها و دانشجوهای ما بایستی در عرصه های ملی و بین المللی فعال باشند و پیشرفت کنند.

محمودی با اعلام اینکه انقلاب ما توسط مردم و به خصوص توسط دانشجویان به ثمر نشست، گفت: یکی از ویژگی انقلاب اسلامی ایران آزادی است.

وی مهمترین ویژگی دانشگاه و دانشجویان را انقاد از مسئولین دانست و خاطر نشان کرد: ما مسئولین، نیازمند انتقاد و راهکار های دانشجویان هستیم که مطمعنا اگر در دانشگاه فضای انتقادی نباشد، خلاقیت و نوآوری به وجود نخواهد آمد.

فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه بیشترین تلاش و کوشش ما این است که برنامه ها و رویکرد های دولت تدبیر و امید محقق شود، گفت: نقد از مسئول و نقد از دولت، به عنوان بزرگترین حق دانشجو می باشد و امروزه مهمترین افتخارات دولت این است که نقد پذیر است.

محمودی در ادمه گفت: شرط پیشرفت جامعه دسترسی آزاد به اطلاعات است که اگر دانشجویی بخواهد خلاقیت و نوآوری داشته باشد، نیازمند دسترسی به فضای آزاد و امن اطلاعاتی است.

وی با اعلام اینکه علم نمی تواند در یک فضای محدود توسعه پیدا کند، گفت: تحقیق و پژوهش، زیربنای توسعه علمی و پیشرف در دانشگاه ها و کشور است که بایستی مورد تاکید مسئولان دانشگاهی قرار بگیرد.

فرماندار اهر در پایان در خصوص بحث اشتغال جوانان نیز گفت: امروزه بزرگترین دغدغه نظام و مسئولان، اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است که مطمعنا قدم های مؤثری برداشته شده است.