به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر برگزار شد، با اشاره به این که نگاه من به دانشجو و دانشگاه، همان نگاه مقام معظم رهبری است، گفت: تنها کسی که می تواند مسائل و مشکلات دانشجویان را به صورت دلسوزانه مطرح کند، مقام معظم رهبری است.

وی در ادامه گفت: اگر به جایگاه علم و دانش توجه کنیم، متوجه می‌ شویم که در دین اسلام و قرآن کریم اولین آیه قرآن به علم و دانش پرداخته است و افتخار داریم از مکتبی حمایت می‌ کنیم که مکتب علم و دانش است.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه دانشجویان شهید حادثه دانشگاه تهران توانستند راه را به درستی انتخاب کرده و در بین شهدای صدر انقلاب اسلامی قرار گیرند، افزود: اگر این دانشجویان در حادثه دانشگاه تهران شهید نمی‌ شدند، شاید بستر برای انقلاب سال‌ های ۵۶ و ۵۷ فراهم نمی‌ شد.

آیت اله حاجی زاده خاطر نشان کرد: باید یاد و نام شهدای دانشجو را گرامی بداریم چرا که در سال ۱۳۳۲ شعار «مرگ بر آمریکا» را برای اولین بار همین دانشجویان سر دادند.

وی با ذکر اینکه باید مراکز علمی، حوزه‌ های علمیه و دانشجویان به بحث جهاد علمی نیز ورود پیدا کنند، گفت: بایستی مراکز علمی اعم از دانشگاه و حوزه های علمیه در رابطه با پیشرفت علم جهش داشته باشند و همچنین نباید معنویت و اخلاق را از علم جدا کنیم‌.

امام جمعه اهر بیان کرد: اکنون‌ که می‌ بینیم استکبار جهانی نمی‌ توانند علیه ایران اسلامی قدمی بردارند، به خاطر همان رشادت‌ ها و از خودگذشتگی‌ ها در دوران دفاع مقدس است.

 آیت الله جواد حاجی زاده  در پایان گفت: فعالیت جهادی در توسعه علم و دانش ضروری می باشد که طی آن بایستی مدیریت اجتماعی و سیاسی کشور، مدیریتی جهادی باشد.