اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » علمی
کد خبر : 1446
چهارشنبه - 24 آذر 1395 - 18:56

انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری با دانشگاه آزاد اهر

اداره کل پدافند غیرعامل استانداری با هدف استفاده از توانایی های علمی، پژوهشی و توسعه همکاری های آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

انعقاد تفاهم نامه همکاری علمی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری با دانشگاه آزاد اهر

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، احمد جهانسری، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در خصوص این تفاهم نامه گفت: اعتقاد ما این است که خاستگاه اصلی پدافند غیرعامل دانشگاه و دانشگاهیان هستند. پدافند غیرعامل یک علم میان رشته ای است که توسعه آن باید از دانشگاه شروع شود و در دانشگاه تداوم یابد.

جهانسری افزود: برای آگاهی بیشتر دانشجویان از مفاهیم پدافند غیرعامل پیشنهاد ما به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این است که درس پدافند غیرعامل به عنوان یک درس عمومی ۳ واحده در سرفصل واحدهای کارشناسی دانشگاهها تعریف و تدریس شود.

جهانسری با تبریک هفته پژوهش افزود: رشد و گسترش مفاهیم پدافند غیرعامل منوط به پژوهشهای خلاقانه دانشگاهیان است. جهانسری افزود: امیدواریم پژوهشهای خلاقانه دانشگاهیان در زمینه مفاهیم پدافند غیرعامل گسترش یابد. در این زمینه سازمان پدافند غیرعامل نیز با طرح هایی همانند نخبگی سربازی (جایگزین خدمت سربازی) و کسر خدمت سربازی از این طرحها حمایت می کند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر نیز با استقبال از طرح ها و آموزشهای پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل جزو ضروریات زندگی است و آشنایی اساتید با این مقوله می تواند باب پژوهشهای جدید علمی را در این زمینه باز کند.

اسدی افزود: پتانسیل های علمی فراوانی در دانشگاه آزاد اهر نهفته است که امیدواریم با تدابیری قسمی از این پتانسیل ها به سوی پدافند غیرعامل و مفاهیم آن سوق داده شود.

در حاشیه این تفاهم نامه کارگاه آموزشی مبانی پدافند غیر عامل، برای اساتید و اعضاء هیات علمی این دانشگاه برگزار شد.