اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 14477
شنبه - 18 آذر 1396 - 20:17
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر:

اصلی ترین دغدغه اصحاب فرهنگ و هنر اهر، بیمه و درآمد پایدار است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر گفت: اصلی ترین دغدغه اصحاب فرهنگ و هنر اهر، بیمه و درآمد پایدار است.

اصلی ترین دغدغه اصحاب فرهنگ و هنر اهر، بیمه و درآمد پایدار است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی زارعی در نشست صمیمی نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان اهر از فعالیت مستقیم و غیرمستقیم یک هزار نفر در عرصه فرهنگ و هنر این شهرستان خبر داد و گفت: اصلی ترین دغدغه اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اهر، بیمه و درآمد پایدار است.

وی با اعلام اینکه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۳۰ حوزه شاخص فعالیت می‌ کند، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان هوراند به دلیل نداشتن اداره‌ ای مستقل، زیر نظر شهرستان اهر قرار گرفته و این شهرستان‌ ها در مجموع ۷۴ کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که ۳۶ مورد متعلق به اهر و ۳۸ مورد به شهرستان هوراند تعلق دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر با ابراز تأسف از اینکه در این شهرستان زیرساخت فرهنگی و گردشگری هنری که بتواند میهمانان را اسکان دهیم، وجود ندارد، افزود: در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران که سالانه شاهد حضور صدها میهمان از اقصی نقاط کشور در اهر هستیم، متأسفانه هتل یا مهمان سرایی جهت اسکان آن ها نداریم و عملاً در روزهای برگزاری جشنواره در اسکان میهمانان با مشکلاتی مواجه می شویم.

زارعی همچنین به نیمه کاره ماندن تنها مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اهر اشاره کرد و گفت: مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان اهر که در جریان زلزله سال ۹۱ شهرستان های اهر، ورزقان و هریس آسیب دیده بود، فقط توانستیم بخشی از این مجتمع را بازسازی کنیم اما هنوز برخی نواقصات هنوز وجود دارد.

وی یادآور شد: فرهنگ و ارشاد اعتبارات آن چنانی ندارد ولی در مجموع برای تکمیل نواقص مجتمع فرهنگی و هنری نیازمند اعتبار بیش از ۴۰۰ میلیون تومانی هستیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر احداث کتابخانه و مجتمع فرهنگی جدید در حاشیه های شهر را ضروری دانست و اضافه کرد: شهر اهر تنها دو کتابخانه عمومی دارد که این کتابخانه ها از نظر مسافت نزدیک هستند و عملاً در مناطق حاشیه ای شهر اهر هیچ گونه مجتمع فرهنگی و کتابخانه نداریم.

زارعی خواستار پیگیری نماینده مردم اهر و هریس جهت اختصاص اعتبار  خاص برای فعالیت های فرهنگی در مساجد و کانون ها و مؤسسات قرآنی شد و گفت: افزایش اعتبارات ملی و رفع موانع در حوزه بیمه هنرمندان از جمله درخواست های اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان اهر است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین مشکلات جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، نبود ردیف بودجه در ردیف های بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ابراز داشت: هر ساله جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با مشکلات متعددی از جمله نبود اعتبار مواجه می شود که ایجاد ردیف بودجه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بخشی از مشکلات موجود را حل می کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر جشنواره سراسری عکس سال ارسباران، جشنواره نظیره سرایان حیدربابایه سلام و جشنواره شعر ارسباران از خاص‌ ترین برنامه‌ های فرهنگی و هنری این شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه جشنواره سراسری عکس سال ارسباران، جشنواره نظیره سرایان حیدربابایه سلام و جشنواره شعر ارسباران از برنامه های خاص شهرستان بود، متأسفانه به لحاظ اینکه اعتبارات ویژه ای به این جشنواره ها تخصیص نمی یابد، گاهاً در برگزاری از لحاظ منابع مالی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنیم.

وی تأمین اعتبار برای تکمیل نواقص تجهیزاتی اتاق های مجتمع فرهنگی و دفاتر انجمن ها، افزایش اعتبار برای حمایت از آثار فرهنگی و هنری در قالب خرید اثر، عنایت کافی به حوزه اشتغال و اقتصاد فرهنگی و هنری و رفع موانع تبدیل وضعیت همکاران قراردادی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر را از دیگر مشکلات ذکر کرد.

زارعی از برپایی پنج نمایشگاه هنری در طول سال جاری در شهرستان اهر خبر داد و گفت: در طول سال جاری علاوه بر نمایشگاه هنری، ۴ مورد همایش های فرهنگی و هنری در مناسبت های روز شهرستان، اعتیاد، ادبی و کارگاهی در شهرستان اهر برگزار شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۷ پایگاه خبری و اطلاع رسانی و ۳ نشریه در شهرستان اهر فعالیت می کند، خاطرنشان کرد: شهرستان اهر علاوه بر پایگاه‌های خبری و نشریات، ۲۷ خبرنگار دارد که عمده مشکل برخی از خبرنگاران نبود درآمد ثابت و بیمه است.

وی همچنین از فعالیت مستقیم و غیرمستقیم یک هزار نفر در عرصه فرهنگ و هنر این شهرستان خبر داد و بیان کرد: شهرستان اهر با ظرفیت های فرهنگی و هنری که دارد، در حوزه اشتغال فرصت هایی را به وجود آورده و در این خصوص می توان گفت که نزدیک به یک هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اهر اشتغال دارند.

زارعی در پایان با اشاره به اینکه شهرستان اهر نویسندگان متعددی دارد که کتاب های آن‌ها نشان از هویت فرهنگی شهرستان دارد، یادآور شد: در طول سال جاری ۱۰ مورد از کتاب های نویسندگان شهرستان اهر به چاپ رسیده است.