به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد عابدی در دیدار با عوامل و مسئولان اجرایی جشنواره عکس سال ارسباران که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، علاوه بر اطلاع از روند اجرایی جشنواره در خصوص مسائل و موضوعات مختلف این حوزه از جمله لزوم توجه به ظرفیت های این جشنواره عکاسی برای ایجاد بسترهای لازم جهت بهره برداری هر چه بیشتر از فرصت تبریز ۲۰۱۸ به بحث و گفت و گو پرداخت.

وی در ادامه به ظرفیت ها و ویژگی های هنر عکاسی اشاره و خاطر نشان کرد: هنر عکاسی نقش مهمی در انتقال فرهنگ؛ آداب و سنن یک جامعه به مردم سایر مناطق و کشورها دارد و باعث آشنایی مردم کشورها از فرهنگ یکدیگر می‌شود.

عابدی بابیان اینکه هنرمندان می‌توانند باعث شکوفایی یک جامعه از ابعاد مختلف شوند، گفت: هنرمندان یک جامعه باظرافت و تیزبینی خاص می‌توانند باهنر و ابزار خود شهر و منطقه خود را به سایر شهرها و کشورها شناسانده و به جذب سرمایه و امکانات لازم بران آن کمک و یاری کنند.

فرماندار اهر در ادامه تصریح کرد: شهرستان اهر و منطقه ارسباران نیز به‌عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری در آذربایجان شرقی هستند و با برخورداری از مناظر طبیعی و مراکز تاریخی یکی از چهار محور اصلی تبریز ۲۰۱۸ محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: هنرمندان و عکاسان کشور و به‌ویژه شهرستان اهر و منطقه ارسباران می‌توانند با ثبت مناظر و دیدنی‌های منطقه نقش مهم و مؤثری در معرفی و ارائه توانائی‌ها و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان‌های ارسباران داشته باشند.

عابدی به حمایت از جشنواره سراسری عکس سال ارسباران اشاره کرد و گفت: لازم است به‌منظور آشنایی فرمانداران و شهرداران و مسئولان شهرستان‌ های منطقه ارسباران جلساتی با حضور آن‌ ها و دست‌ اندرکاران جشنواره سراسری عکس سال ارسباران برگزار شده و حمایت‌ های لازم از این واقعه هنری که در سطح ملی برگزار خواهد شد انجام پذیرد.