به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در نشست اصناف و کسبه شهرستان اهر با دیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان شرقی گفت: پرداخت مالیات هم برای مردم و هم دولت منفعت دارد، چرا که با پرداخت آن دولت می تواند امنیت جامعه، بازار و زیرساخت ها را تأمین کند.

وی با اشاره به اینکه میزان پرداخت مالیات در این شهرستان نیازمند آسیب شناسی و بررسی مشکلات مردم در این زمینه است، افزود: اصناف شهرستان اهر در مقایسه با سایر شهرستان ها را می توان به عنوان فعال ترین اصناف یاد کرد.

فرماندار اهر ادامه داد: اصناف شهرستان اهر در دوران دفاع مقدس، شهید، جانباز و آزاده متعددی را در راه سرافرازی و سربلندی میهن اسلامی تقدیم کردند و این نشان دهنده آن است که اصناف شهرستان در تمامی صحنه های انقلاب و نظام نقش بی بدیلی داشته است.

محمودی با بیان اینکه اصناف و کسبه به دلیل آن‌ که گفته می‌ شود، مالیات مضاعفی پرداخت می‌ کنند، گفت: دلیل بیان مشکلات مالیاتی این نیست که اصناف با پرداخت مالیات مخالف هستند، بلکه اصناف جزو اولین گروهی هستند که برای پرداخت مالیات اقدام می کنند، ولی در این خصوص برخی ابهامات وجود دارد.

وی اضافه کرد: امیدواریم مدیرکل امور مالیاتی استان هر یک از مشکلاتی که در استان قابل‌حل بوده را حل و اگر حل نمی‌ شود به سازمان مربوطه ارجاع دهد تا مشکلات مالیاتی اصناف و کارآفرینان رفع شود.

فرماندار شهرستان اهر در پایان ابراز داشت: اجرای قانون امور مالیاتی در جای خود مهم است که باید نحوه پرداخت مالیات و ثبت صورت معاملات و ارزش افزوده به مؤدیان آموزش و اطلاع‌ رسانی شود.