به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ یونس منفرد در جلسه کمیسیون پیشگیری از وقوع سرقت شهرستان اهر با تأکید بر اینکه ۹۴ درصد سرقت های انجام شده در طول هشت ماه سال جاری کشف شده است، یادآور شد: وقوع جرم سرقت در شهرستان اهر در هست ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: مهم‌ترین رویکرد پلیس در کشف سرقت ها، بازگشت اموال به مال باختگان است که سعی می کنیم اموال کشف شده را سریعاً به صاحبان‌ اموال بازگردانیم.

فرمانده انتظامی اهر با اشاره به اینکه شهروندان از نگه داشتن اشیاء قیمتی در خودروهای پارک شده پرهیز کنند، اظهار کرد: هنگامی‌ که فردی اشیاء قیمتی را در خودروی پارک شده نگهداری میکند، در واقع زمینه فرصت سرقت را به سارقان می دهد.

سرهنگ منفرد خاطرنشان کرد: با استخدام نگهبان در ساختمان های نیمه کاره و تجهیز به دوربین های مداربسته، نه‌ تنها فرصت سرقت از سارقان گرفته می‌ شود بلکه بهترین راهکار در پیشگیری از وقوع سرقت نیز محسوب می‌ شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه موتورسیکلت بهترین وسیله نقلیه بوده ولی آسیب پذیرترین وسیله نیز به حساب می آید و سرقت آن به راحتی انجام می‌گیرد لذا از مردم و به ویژه موتورسیکلت سواران خواهشمندیم با رعایت نکات ایمنی و استفاده از قفل فرمان اجازه سرقت را به سارقان ندهند.

سرهنگ منفرد بر لزوم نصب تجهیزات و امکانات ایمنی و دزدگیر بر روی خودروها به‌ منظور جلوگیری از سرقت تأکید کرد و گفت: قفل پدال به‌ نوعی از عوامل بازدارنده بوده و نصب این امکانات بر روی خودرو مانع از سرقت وسیله نقلیه می‌ شود.

فرماندهی انتظامی اهر همچنین توجه به ایمنی خودروها و منزل را در راستای پیشگیری از وقوع جرائم را یادآوری کرد و اظهار داشت: سارق زمانی نسبت به سرقت منازل، خودرو، موتورسیکلت و اموال قیمتی اقدام می‌ کند که از ناایمن بودن آن اطمینان حاصل کند.

وی با اشاره به این‌ که اصناف و کسبه در جهت کاهش سرقت‌ ها نیازمند آموزش هستند، افزود: غفلت مردم در تأمین ایمنی اموال خود سارق را نسبت به سرقت ترغیب می‌ کند که اصناف و کسبه باید بیش از این‌ ها نسبت به ایمنی مغازه‌ ها و محل کسب و کار و حتی منازل توجه داشته باشند.

سرهنگ یونس منفرد در پایان با بیان این‌که پیشگیری از وقوع سرقت از جمله مهم ترین سیاست های نیروی انتظامی است، گفت: همان طور که بر لزوم پیشگیری تأکید داریم، از اصناف نیز انتظار داریم تا مغازه های خود را به دوربین های مداربسته تجهیز کنند.