دکتر مجید خدابخش در همایش معاونان فرماندار و بخشداران استان، با اشاره به اینکه اصلی‌ ترین وظیفه استانداران و فرمانداران، ایجاد امنیت است، افزود: در شرایط فعلی، ایجاد اشتغال و فعالیت‌ های اقتصادی نیز به اندازه امنیت، اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه اشتغال و ارزش افزوده در بخش خدمات و صنایع تبدیلی و تکمیلی است، گفت: تعامل با بخش خصوصی و فراهم کردن زمینه مناسب برای سرمایه‌گذاری، وظیفه مسئولان است، چرا که امروز ایجاد اشتغال برعهده بخش خصوصی است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه منابع دولتی بسیار محدود است، با این حال باید استان توسعه یابد، گفت: توسعه استان در گرو فعالیت بخش خصوصی و جذب سرمایه‌ گذاری است و بر این اساس اعتبارات عمرانی نیز باید به سمتی هدایت شود که بخش خصوصی بتواند راحت‌ تر سرمایه‌گذاری کند، چرا که زیرساخت‌ های عمرانی پیش‌ نیاز سرمایه‌گذاری هستند.

دکتر خدابخش با ذکر نمونه‌ های موفقی از سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در استان، گفت: امروزه اشتغال به سمت بخش خدمات و صنایع تبدیلی و تکمیلی سوق یافته و مسئولان باید از واحدهای فعال در این بخش حمایت کنند.

وی با بیان اینکه اولویت ما اشتغال است، گفت: فرمانداران و بخشداران باید در کنار واحدهای تولیدی باشند و از سرمایه‌گذاران در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان حمایت کنند.

دکتر خدابخش با اشاره به تسهیلات اعطایی دولت برای اشتغال روستایی، گفت: در سال جاری ۱.۵ میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است که ۴۳۲ میلیارد تومان از آن سهم استان آذربایجان شرقی است.

وی افزود: علاوه بر این تسهیلات ارزان‌قیمت نیز برای طرح‌های روستایی اعطا می‌شود که تاکنون در ۴۴ بخش استان، ۱۷ طرح اجرایی شده و هنوز جای کار داریم.

خدابخش خطاب به بخشداران استان تأکید کرد که ضمن حمایت از طرح‌ های توسعه روستایی، منابع اعطایی را مدیریت و به محل صحیح هدایت کنند تا شاهد مشکلات بعدی ازجمله معوقات بانکی نباشیم.

وی همچنین با بیان اینکه روستاها از ظرفیت‌ های استان در رویداد تبریز ۲۰۱۸ هستند، از بخشداران خواست از فعالیت‌ های بخش گردشگری و خدمات در مناطق روستایی حمایت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گستردگی وظایف مجموعه وزارت کشور در استان و شهرستان‌ها، گفت: هر مسئول وزارت کشور در محدوده تحت مسئولیت خود، همه مسائل را باید مدیریت کند و برای مشکلات راهکار پیدا کند.

خدابخش با بیان اینکه اولین وظیفه فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها، تعامل با آحاد مردم و همه اقشار جامعه است، افزود: مشکلات موجود غیرقابل حل نیست؛ مهم این است که با حوصله، صبر، سعه صدر و بالا بردن ظرفیت روحی، برای مشکلات راه حل پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن در مسئولیت اداره یک شهرستان یا یک بخش، ویژگی‌های خاصی دارد، افزود: بر اساس آموزه‌های دینی، حوائج مردم از نعمت‌های الهی است و اگر با این دید به مسائل نگاه شود قطعا خستگی و دل‌زدگی معنا نخواهد داشت.

خدابخش اضافه کرد: در ادبیات سیاسی دنیا نیز مسئول اجرایی باید فردی برون‌گرا باشد و رفتارهای مردم را که متاثر از مسائل و مشکلات مختلف است مدیریت کند.

وی با بیان اینکه دولت دکتر روحانی با رأی آگاهانه مردم انتخاب شده است، تصریح کرد: باید به‌گونه‌ای کار کنیم که ضمن تحقق وعده‌های دولت به مردم و جلب رضایت عمومی، با وجدانی آسوده دوره مسئولیت خود را سپری کنیم.

در این نشست، تعدادی از معاونان فرماندار و بخشداران استان، مسائل و مشکلات حوزه مسئولیت خود را بیان کردند.

همچنین مدیران کل امور سیاسی، امور روستایی، حمایت از سرمایه‌ گذاری و نوسازی و تحول اداری استانداری نیز به بیان برخی مسائل مربوط به حوزه مسئولیت فرمانداران و بخشداران پرداختند.