به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر تقویمی در جلسه ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی شهرستان هریس از تصویب ۲۶ طرح اشتغالزائی کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان با اعتباری معادل چهار میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال خبر داد و افزود: این طرح ها در راستای توانمند سازی مددجویان و خروج آنها از چرخه حمایتی در قالب مشاغل دامداری، کشاورزی، خرید ادوات کشاورزی و وسایل نقلیه مصوب شده است.

وی در ادامه گفت: ۹ میلیارد و ۵۲۸ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی در قالب مشاغل خانگی از جمله دامداری، قالیبافی، صنایع دستی، خیاطی و رشته های مرتبط با مشاغل خانگی در سال جاری پرداخت شده است.

فرماندار هریس همچنین از تحقق ایجاد شغل برای ۹۴ نفر از متقاضیان کار که در سامانه رصد اشتغال ثبت نام کرده بودند خبرداد و افزود: این افراد با دریافت تسهیلات اشتغالزایی مرتبط با درخواست خود صاحب شغل پایدار شدند.

تقویمی اظهار کرد: انتظاری که از دستگاه های اجرایی شهرستان در حوزه اشتغال داریم این است که نسبت به شناسایی ظرفیت ها و استعدادهای شهرستان در زمینه های کسب و کار و مشاغلی را که دارای بازار کار مناسب هستند، اقدام کرده و به متقاضیان عرصه کسب و کار معرفی کنند.

وی در پایان رونق مشاغل خانگی از جمله تولید رشته آش سنتی در بخش خواجه و تولیدات صنایع دستی به خصوص صنعت فرش و تولیدات دامی و کشاورزی را به عنوان یک راهکار مناسب جهت ایجاد فرصت های شغلی جدید و پایدار برشمرد و از دستگاه های اجرایی خواست اهتمام جدی و تلاش مناسب برای جذب صد درصدی اعتبارات سال جاری را در این راستا داشته باشند.