اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 14833
یکشنبه - 26 آذر 1396 - 19:26
استاندار آذربایجان شرقی:

مدیران استانی اجازه ندهند بخش خصوصی گرفتار بروکراسی اداری شود

استاندار آذربایجان شرقی خطاب به مدیران استانی گفت: نگذارید بخش خصوصی در بروکراسی اداری گیر بیفتد و کارهای مربوط به بخش خصوصی را همچون امور خود پیگیری کنید تا آنان دلسرد و آزرده خاطر نشوند.

مدیران استانی اجازه ندهند بخش خصوصی گرفتار بروکراسی اداری شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با بیان این‌که وظیفه دولت ایجاد زیرساخت‌ها و شرایط مناسب برای فعالیت بخش خصوصی است، اظهار کرد: بخش خصوصی پتانسیل فعالیت در تمامی بخش‌ها را دارد و باید آنان را برای اجرای برنامه‌های دولت پای کار بیاوریم؛ البته ضرورت دارد پروژه‌های پیشنهادی به بخش خصوصی توجیه اقتصادی داشته باشد.

وی با تأکید بر لزوم کاهش بروکراسی اداری، بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار برای توسعه‌ استان حائز اهمیت بوده و به همین دلیل ضرورت دارد تمامی دستگاه‌ها پای کار آمده و امنیت و شرایط را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کند.

خدابخش افزود: سرمایه‌گذار برای فعالیت به امنیت نیاز دارد و اگر احساس کند که کمترین خطری برای سرمایه‌گذاری او وجود دارد سرمایه خود را به جای امن‌تری منتقل می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: این‌که مدیران استانی در اتاق نشسته و منتظر بخش خصوصی باشند، برخلاف اقتصاد مقاومتی است؛ بلکه مدیران باید به صورت جهادی شب و روز تلاش کرده و به دنبال پیشبرد اهداف و برنامه‌های توسعه‌ای دولت باشند.

وی با اشاره به بازدید خود از شهرک صنعتی بعثت و شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: در مجموع ۳۵ هزار نفر در این دو شهرک مشغول به‌کار هستند و به‌منظور افزایش تولید، صادرات و اشتغال‌زایی بیشتر ضرورت دارد مشکلات شهرک‌های صنعتی را رفع کنیم.

خدابخش با بیان اینکه تامین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی، حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم، افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان مثل شرکت گاز، آب و فاضلاب و توزیع برق انتظار داریم حداقل در امسال که به نام اقتصاد ملی، تولید و اشتغال نامگذاری شده عملکرد خود در زمینه خدمات‌رسانی به واحدهای تولیدی را حداقل به دوبرابر برسانند و در ارائه مجوزها کارشکنی نکنند.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: اگر ما در جهت انجام کار خیر محاکمه شویم هیچ ابایی نداریم؛ هرچند معتقدیم هیچ دستگاه نظارتی، مسئولی را برای رفع مشکلات تولید و اشتغال زیرسوال نمی‌برد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص درخواست اداره‌کل بهزیستی استان برای تأمین بودجه مناسب‌سازی محیط ادارات برای تردد معلولان، گفت: مناسب‌سازی محیط ادارات برای تردد معلولان کار ارزشمندی است که به این منظور ادارات پر رفت‌و‌آمد همچون استانداری و فرمانداری‌ها باید در اولویت قرار گیرند.

خدابخش خواستار اعلام نظر مدیران استانی در خصوص لایحه‌ بودجه استان در سال ۹۷ شد و گفت: در جلسه روز سه‌شنبه با مجمع نمایندگان استان در این خصوص صحبت می‌کنیم و امیدوارم به جمع‌بندی خوبی برسیم.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از پتانسیل نمایندگان استان در مجلس برای پیشبرد اهداف توسعه آذربایجان شرقی، تأکید کرد: به لطف وجود دکتر پزشکیان، وزرا به راحتی در جلسات مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی شرکت می‌کنند که ضروری‌است از این فرصت پیش آمده برای رفع مشکلات استان استفاده کنیم.

داود بهبودی، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان نیز در این جلسه جزئیات لایحه بودجه سال ۹۷ کشور را برای مسئولان استانی تبیین کرد.