حسین محب اهری در حاشیه دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز اهر در مصاحبه با خبرنگار اهر خبر (اهر نیوز) گفت: تکامل استان‌ ها در زمینه توجه به مسئله آموزش و انتقال تجربه متمرکز شده و بایستی یافته‌ های گذشتگان را برای نسل‌ های آینده بیاموزند.

وی با اشاره به اینکه تحصیل و حضور در مدرسه به منظور آموختن علم و دانش پایه اولیه تکامل انسان‌های اندیشمند و فرهیخته و بار آمدن بر مبنای تفکر عقلانی است، افزود: افرادی که در مسیر مدرسه سازی قدم بر می‌ دارند در واقع زندگی خود را هدف دار می‌ کنند و برای اهداف خود معادلی برابر با زندگی قرار می‌ دهند.

محب اهری با بیان اینکه اینجانب تحت شیمی‌ درمانی هستم، گفت: حضور بنده در دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز ارسبارانی‌ ها و اهری‌ ها، علاقه‌ ام برای اهری‌ها و شهر اهر بود و دیدن اهری‌ ها شور و نشاط را در من به وجود می‌ آورد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه فیلم‌ برداری سریال معمای شاه چه زمانی به اتمام می‌ رسد، گفت: سریال معمای شاه در حال حاضر آخرین کاری است که بنده در این سریال در نقش دکتر ایادی ایفای نقش می‌ کنم و فیلم برداری آن تا سه روز آینده به اتمام می‌رسد.

محب اهری با اشاره به اینکه فیلم‌ برداری سریال معمای شاه از سال ۹۰ شروع شده و تا روزهای آینده به پایان می‌ رسد، بیان داشت: سریال معمای شاه در سکانس‌های آخر قرار دارد و از شبکه یک سیما هر شب تا دو ماه آینده پخش خواهد شد.

این چهره مشهور سینما و تلویزیون در پایان گفت: علاوه بر سریال معمای شاه در سریال علی‌ البدل نیز کار می‌کنم که در تعطیلات نوروز ۹۶ پخش می‌ شود.