به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مرتضی رئیسی در دومین جشنواره خیران مدرسه ساز اهر که در سالن آمفی تئاتر مجمع خیران مدسه ساز برگزار شد، اظهار داشت: برخی از افراد خیر و نوع دوست برای عمران و آبادانی کشور به صورت گمنام قدم برداشته‌ اند که نام و نشانی از آنها در این بین باقی نمانده در صورتی که روز به‌ روز حضور خیران در کمک به آموزش و پرورش افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه خیران مدرسه ساز امسال برای اجرای پروژه‌ های مدرسه سازی بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان تعهد داده‌ اند، افزود: در صورت این که چرخ اقتصادی کشور به خوبی بچرخد کمک‌ های مردمی و خیران نیز افزایش می‌ یابد و با وجود تلاش‌ های دشمن برای توقف چرخ اقتصادی کشور، کمک‌های مردم نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش هم داشته است.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه ۳۰ درصد مدارسی که در سالجاری به وزارت آموزش‌ و پرورش تحویل شده به همت کمک‌ های مالی خیران مدرسه ساز احداث شده است، گفت: تعداد مدرسه‌ هایی که امسال توسط خیران مدرسه ساز ساخته شده ۱٫۵ برابر سال گذشته است.

رئیسی ادامه داد: تا زمانی که مردم ایران از دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت و پشتیبانی می‌ کنند، هیچ‌ گونه خطری از جانب دشمنان متوجه کشور نمی‌ شود و اگر خیران نبودند امروز مدارس دو شیفته کشور به صورت چهار شیفته فعالیت می‌ کرد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها ۱۰ درصد مدارس کشور به صورت دو شیفته دایر است، گفت: دولت برای کمتر شدن مدارس دو شیفته هم سرمایه‌ گذاری و هم برنامه‌ ریزی می‌کند  ولی اگر خیران و مردم پای کار نباشند این سیاست عملی نمی‌ شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار کلاس درس در سطح کشور از سوی خیران مدرسه ساز احداث شده است، بیان کرد: ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در مدارس خیرساز تحصیل می‌ کنند و این اقدامات خیران جای خوشحالی دارد که بایستی از تمامی خیران قدردانی کنیم.

رئیسی با ذکر اینکه خیران مدرسه ساز استان آذربایجان شرقی سرآمد تمامی خیران مدرسه ساز کشور هستند، گفت: اشخاصی صاحب نامی همچون برادران مردانی آذر که از خیران اهری هستند در تاریخ خیران مدرسه ساز کشور ماندگار خواهد بود.

وی با بیان اینکه زمان احداث برخی از مدارس سطح کشور به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌ گردد، اظهار کرد: ۶۰ درصد مدارس شهرستان اهر تخریبی هستند و این برای وزارت آموزش و پرورش قابل قبول نیست که دانش آموزان اهری در مدارس تخریبی به تحصیل مشغول باشند.

معاون وزیر آموزش‌ و پرورش در پایان با تاکید بر اینکه مجلس نهم اجازه واگذاری پروژه‌ های نیمه تمام وزارت آموزش‌ و پرورش را به خیران مدرسه ساز داده است، افزود: در آذربایجان شرقی پروژه‌های آموزشی مورد نیاز نیمه‌ تمام متعددی وجود دارد و به حمایت‌های خیران نیازمندیم، به طوری که اگر خیری برای قبول پروژه‌های آموزشی نیمه‌ تمام پیش‌ قدم شود، وزارت آموزش‌ و پرورش نیز استقبال می‌کند.