اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 15378
دوشنبه - 4 دی 1396 - 20:13
آیت الله جواد حاجی زاده:

شهرستان اهر ظرفیت بالقوه ای در حوزه های مختلف دارد

امام جمعه شهرستان اهر گفت: شهرستان اهر با مرکزیت منطقه ارسباران ظرفیت بالقوه ای در حوزه های مختلف دارد که ایجاد شرایط برای بهره گیری از این ظرفیت ها، وظیفه مسئولان است.

شهرستان اهر ظرفیت بالقوه ای در حوزه های مختلف دارد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در همایش همایش کارآفرینی و توسعه اشتغال پایدار شهرستان اهر با اشاره به اینکه  شهرستان اهر با مرکزیت منطقه ارسباران ظرفیت بالقوه ای در حوزه های مختلف دارد و ایجاد شرایط برای بهره گیری از این ظرفیت ها، وظیفه مسئولان است، گفت: بایستی از کارآفرینان و سرمایه گذاران برای استفاده مطلوب از داشته‌هایمان حمایت کرده و زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کنیم که در این صورت خواهیم توانست شعار “ما می‌توانیم” را عملی کنیم.

وی با بیان اینکه مردم و جوانان بیکار شهرستان اهر از مسئولان و متولیان امر، خوستار ایجاد اشتغال و رفع مشکلات معیشتی هستند، افزود: متأسفانه جوانان ما به دلیل این که شغل و درآمدی ندارند و نمی توانند ازدواج کنند افسرده شده اند.

امام جمعه اهر خاطر نشان کرد: این شهرستان در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی مانند  ورنی بافی و قالی بافی حرف های زیادی برای گفتن داشته و دارد که چگونگی استفاده از ظرفیت این محصولات تولیدی برای ایجاد اشتغال در روستاها و حتی شهر اهر بسیار مهم می باشد.

آیت الله حاجی زاده با اشاره به اینکه اگر روستایی و جوان شهرنشین شغلی داشته باشد، قطعاً دوست ندارد به شهر دیگری مهاجرت کند، گفت: اگر جوانان ما و خانواده ها شغل و درآمد مناسبی داشته باشند، مطمعنا آب و هوای بکر شهرستان اهر را رها کرده و به کلان شهرهایی که هوای آلوده دارند، مهاجرت نمی کنند پس بایستی اولویتمان ایجاد درآمد و اشتغال باشد و در کنار آن نیز به سایر مسائل بپردازیم.

وی ضمن اعلام اینکه بنده معتقدم باید مسائل اقتصادی و اشتغال را از روزمرگی خارج کنیم، خاطرنشان کرد: برای خارج کردن اشتغال از روزمرگی به مدیریت جهادی نیاز داریم و هر چه در توان داریم برای رفع معضل بیکاری و مشکل معیشتی مردم به کار گیریم که آن هم به همت مضاعف مدیران و متولیان امر نیاز دارد.

امام جمعه شهرستان اهر در پایان با بیان اینکه استکبار جهانی همواره بر از بین بردن ایران اسلامی و نظام اسلامی تلاش می کند و با ایستادگی و مقابله مردم با شکست مواجه می شود، گفت: مردم دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده اند و اکنون که همین مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند، بایستی مسئولان ذیربط به یاری آن ها بشتابد.