به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در همایش همایش کارآفرینی و توسعه اشتغال پایدار شهرستان اهر با اشاره به اینکه  شهرستان اهر با مرکزیت منطقه ارسباران ظرفیت بالقوه ای در حوزه های مختلف دارد و ایجاد شرایط برای بهره گیری از این ظرفیت ها، وظیفه مسئولان است، گفت: بایستی از کارآفرینان و سرمایه گذاران برای استفاده مطلوب از داشته‌هایمان حمایت کرده و زمینه ایجاد اشتغال را فراهم کنیم که در این صورت خواهیم توانست شعار “ما می‌توانیم” را عملی کنیم.

وی با بیان اینکه مردم و جوانان بیکار شهرستان اهر از مسئولان و متولیان امر، خوستار ایجاد اشتغال و رفع مشکلات معیشتی هستند، افزود: متأسفانه جوانان ما به دلیل این که شغل و درآمدی ندارند و نمی توانند ازدواج کنند افسرده شده اند.

امام جمعه اهر خاطر نشان کرد: این شهرستان در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی مانند  ورنی بافی و قالی بافی حرف های زیادی برای گفتن داشته و دارد که چگونگی استفاده از ظرفیت این محصولات تولیدی برای ایجاد اشتغال در روستاها و حتی شهر اهر بسیار مهم می باشد.

آیت الله حاجی زاده با اشاره به اینکه اگر روستایی و جوان شهرنشین شغلی داشته باشد، قطعاً دوست ندارد به شهر دیگری مهاجرت کند، گفت: اگر جوانان ما و خانواده ها شغل و درآمد مناسبی داشته باشند، مطمعنا آب و هوای بکر شهرستان اهر را رها کرده و به کلان شهرهایی که هوای آلوده دارند، مهاجرت نمی کنند پس بایستی اولویتمان ایجاد درآمد و اشتغال باشد و در کنار آن نیز به سایر مسائل بپردازیم.

وی ضمن اعلام اینکه بنده معتقدم باید مسائل اقتصادی و اشتغال را از روزمرگی خارج کنیم، خاطرنشان کرد: برای خارج کردن اشتغال از روزمرگی به مدیریت جهادی نیاز داریم و هر چه در توان داریم برای رفع معضل بیکاری و مشکل معیشتی مردم به کار گیریم که آن هم به همت مضاعف مدیران و متولیان امر نیاز دارد.

امام جمعه شهرستان اهر در پایان با بیان اینکه استکبار جهانی همواره بر از بین بردن ایران اسلامی و نظام اسلامی تلاش می کند و با ایستادگی و مقابله مردم با شکست مواجه می شود، گفت: مردم دین خود را به نظام و انقلاب ادا کرده اند و اکنون که همین مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی مواجه هستند، بایستی مسئولان ذیربط به یاری آن ها بشتابد.