به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یونس طاهری در همایش کارآفرینی و توسعه اشتغال پایدار شهرستان اهر با اشاره به اینکه این شهرستان در حال حاضر ۷ هزار ۴۹۹ نفر بیکار دارد و نرخ بیکاری نیز به بیش از ۱۵ درصد رسیده است، گفت: در صورتی که نتوانیم به خوبی از منابع بهره مند شده و سرمایه گذاران حمایت کنیم، معضلات امروز، فردا به بحران تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه آمار بیکاران در شهرستان اهر برای شهرستان های همچون اهر زیاد است، گفت: با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، اگر سرمایه گذاری برای یک نفر هم اشتغال ایجاد کند، باید از آن حمایت کنیم.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم قدم هایی در رابطه با اشتغال و حمایت از کارآفرینان و سرمایه گذاران برداریم، لازم است ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان اهر را به درستی مطالعه کنیم.

طاهری با اشاره به اینکه معضل بیکاری و اشتغال تنها با سخنرانی و شعار دادن رفع نمی شود، گفت: سیاسی کاری و حتی سیاست نمی تواند مشکلات سرمایه گذاران و بیکاری را حل کند، بلکه  بایستی با اتحاد و هم افزایی می توانیم بر مشکلات و معضلات جامعه فارغ آییم.

وی در ادامه افزود: با تخصیص یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال در مناطق روستایی و عشایری، سهم استان آذربایجان شرقی از این تسهیلات ۴۳۰ میلیارد تومان است.

معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه چنانچه سرمایه گذاری جذب نکنیم و از آن ها حمایت نشود، یقیناً فرصت های شغلی نیز به وجود نخواهد آمد، ابراز داشت: در بحث جذب سرمایه گذار قطعاً نقشه راه داریم و اسناد توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در شهرستان اهر یکی از نقشه های راهی است که ما در اختیار داریم.

طاهری با ذکر این‌ که اغلب بیکاران از هیچ مهارتی برخوردار نیستند، گفت: اکثر صاحبان واحدهای تولیدی از نداشتن مهارت جوانان در عرصه کار گلایه می‌ کنند که این گلایه ها به حق می باشد.

وی در پایان با انتقاد از این که در روستاها فرصت شغلی وجود ندارد، یادآور شد: دولت در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت که واحد تولیدی و یا صنعتی راه اندازی شود، با پرداخت تسهیلات و سرمایه در گردش ۶ درصدی از آن ها حمایت می کند که این کار واحدهای تولیدی را به سمت روستاها سوق می دهد و فرصت شغلی برای جوانان بیکار روستایی ایجاد می کند.