به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در نشست هم اندیشی حل مشکلات آموزشکده فنی شهید چمران اهر با اشاره به اینکه دانشگاه ها و دانشکده ها آبروی شهرستان هستند، گفت: متأسفانه به دانشگاه های شهرستان اهر کم لطفی شده و تاکنون نتوانسته‌ اند به جایگاه واقعی که دارند، دست یابند.

وی با تأکید بر اینکه در زمان کنونی که دولت با کمبود منابع مالی دست و پنجه نرم می کند، احداث ساختمان برای آموزشکده کاری دشوار و سخت بوده و نیازمند پیگیری مداوم از دستگاه های مربوطه است، تصریح کرد: ایجاد آموزشکده فنی خواهران در شهرستان اهر ضروری است و بایستی برای تحقق این خواسته از طریق مسئولان مربوطه پیگیری کنیم.

فرماندار اهر در ادامه با پیشنهاد این که در دانشگاه ها رشته هایی باید تدریس شود که در جامعه بیشتر به آن نیازمندیم، گفت: متأسفانه برخی فارغ التحصیلان بعد از تحصیل بیکار مانده اند که اگر در رشته های مورد نیاز جامعه تحصیل می کردند، شاید وضعیت این چنینی به وجود نمی آمد، پس بنا بر این دانشگاه ها در تدریس رشته ها نیازسنجی را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

محمودی با ذکر این که عدم مهارت آموزی دانشجویان در دانشگاه‌ها برای جامعه آسیب است، اظهار داشت: اگر در دانشگاه ها و حتی جامعه، مدرک گرایی کنار گذاشته شود و جوانان بیشتر بر روی مهارت آموزی متمرکز شوند، قطعاً در بازار کار لنگ نمی مانند.