به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر شجاعی در نشست هم اندیشی حل مشکلات آموزشکده فنی شهید چمران اهر با اشاره به اینکه در سال آینده هنرستان های اهر توسعه می یابند، اظهار کرد: سال آینده ۳۰ کلاس به کلاس های هنرستان های برادران و خواهران شهرستان اهر اضافه خواهد شد که این امر برای آینده و جذب هنرآموزان نویدبخش است.

وی ادامه داد: برای روشن تر شدن آینده جوانان و با تأکید بر مهارت آموزی، بایستی پیش از ورود به بازار کار با نیازسنجی و تدریس رشته های مورد نیاز در جامعه قدم هایی ارزشمند برداشته شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر با اعلام اینکه این اداره خود را سهیم در عمران و آبادانی شهر می داند، اضافه کرد: آموزش و پرورش اهر آمادگی دارد تا مدرسه بلااستفاده و یا قطعه زمینی به صورت امانی برای ایجاد آموزشکده فنی خواهران در اختیار آموزشکده فنی شهید چمران اهر قرار دهد.

شجاعی همچنین از برگزاری جشنواره خیرّین مدرسه یار شهرستان اهر در سال آینده خبر داد و گفت: آنچه که از مشکلات آموزشکده فنی شهید چمران اهر مطرح شد، برای اینکه بتوانیم در حل مشکلات این آموزشکده نیز نقشی ایفاء کنیم، می توانیم نیازهای این آموزشکده را در جشنواره خیرین مدرسه یار مطرح کنیم و از خیرین بزرگوار مساعدت بطلبیم.

مدیر آموزش و پرورش اهر در پایان با تأکید بر این‌که بومی سازی رشته های تحصیلی در هنرستان ها و آموزشکده فنی شهرستان اهر در آینده دانش آموزان تأثیر بسزایی دارد، خاطرنشان کرد: ما سعی داریم تا رشته هایی که در شهرستان اهر بیش از همه کاربرد دارد را جایگزین رشته های ناکارآمدی که هیچ تأثیری در آینده دانش آموزان ندارند، کنیم.