به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه کارگروه گردشگری شهرستان اهر که با محوریت برنامه ریزی برای استقبال از رویداد تبریز ۲۰۱۸ برگزار شد، رونق صنعت گردشگری را گامی مهم در رونق اقتصادی منطقه عنوان کرد و گفت: در راستای برگزاری برنامه های رویداد تبریز ۲۰۱۸، ستاد شهرستانی این رویداد ملی در شهرستان اهر نیز تشکیل می شود.

وی افزود: خوشبختانه در سطح ملی و استانی اقدامات مناسبی در راستای رویداد «تبریز ۲۰۱۸» انجام شده ولی در شهرستان ها از لحاظ این که اقدامی صورت گیرد، مشاهده نمی شود و این بدان معنی نیست که کسی نمی خواهد، بلکه دستورالعملی ابلاغ نشده است.

فرماندار اهر ادامه داد: از هفته آینده که وارد سال ۲۰۱۸ می شویم و رویداد تبریز ۲۰۱۸ رسماً کلید می خورد، اقداماتی که در شهرستان های محور گردشگری انجام می گیرد، مطمعنا در جذب گردشگر تاثیرگذار خواهد بود.

محمودی با بیان اینکه انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام می تواند در صنعت گردشگری کلان شهر تبریز و استان آذربایجان تحول آفرین باشد، گفت: زمانی می توانیم تحول را در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی لمس کنیم که برنامه ریزی دقیق و سنجیده داشته باشیم.

وی ادامه داد: تمامی دستگاه ها در میزبانی از گردشگران خارجی تبریز ۲۰۱۸ نقش دارند وبایستی آبروی کشور، استان و شهرستان ها را با استقبال گرم و صمیمی از گردشگران حفظ کنیم.

فرماندار شهرستان اهر با تأکید بر این که کریدور گردشگری شمال استان را در راستای تبریز ۲۰۱۸ به مسئولان استانی پیشنهاد داده ایم، ابراز داشت: با توجه به این که شهرستان اهر در شاهراه گردشگری آذربایجان شرقی قرارگرفته، پیشنهاد ایجاد کریدور گردشگری شمال استان را پیشنهاد کرده ایم تا بیش از پیش ظرفیت گردشگری منطقه از سوی دستگاه ها مورد توجه قرار گیرد.

زاهد محمودی در پایان با اعلام اینکه باید دستگاه های اجرایی برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در جهت ایجاد زیرساخت های گردشگری در شهرستان اهر نهایت همکاری را داشته باشند، گفت: بایستی بینش ها به گردشگری مانند صنعت باشد، چون صنعت گردشگری در اقتصاد شهرستان و استان تأثیرگذار است.