به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در دیدار معاون خودکفایی و اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی با وی، ضمن اشاره به اینکه اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) از هر مسئله ای مهم تر است، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) صرفاً نهادی نیست که به مصروفات بپردازد، بلکه اشتغال یکی از محورهای فعالیت این نهاد است که متاسفانه بودجه فعلی پاسخگوی این نیازها نیست.

وی بر لزوم افزایش مراکز تولیدی زیر نظر کمیته امداد تأکید کرد و افزود: مدیران کمیته امداد امام خمینی (ره) بایستی برای پیشبرد برنامه ها و اهداف، با مسئولین استانی اعم از ائمه جمعه، مدیران دولتی و نمایندگان مجلس تعامل بیشتری داشته باشند.

امام جمعه اهر بابیان اینکه کمیته امداد در راستای خودکفایی و اشتغال مددجویان می تواند به بحث ایجاد زمینه تولید صنایع دستی نیز ورود پیدا کند، گفت: با توجه به اینکه بانوان اهری مهارت ورنی بافی، جاجیم بافی، فرش بافی و سایر صنایع دستی بخصوصی دارند، کمیته امداد با راه اندازی این بخش ها در روستاها، نه تنها در تداوم و حفظ صنایع دستی منطقه مؤثر واقع می شود، بلکه زمینه اشتغال صدها و یا هزاران نفر را نیز می تواند فراهم کند.

آیت الله حاجی زاده ادامه داد: بافندگان ورنی، فرش و جاجیم نباید به فکر فروش تولیدات خود باشند، بلکه کمیته امداد زمینه ای فراهم نماید تا این تولیدکنندگان، تولیدات خود را به کمیته امداد تحویل داده و این نهاد محصولات تولیدی آن ها را به فروش برساند.

وی با ابراز گلایه از فقر فرهنگی و اقتصادی حاکم در جامعه، گفت: در صورتی که در گذشته برنامه ریزی مناسبی صورت می گرفت و کمیته امداد در شهرستان ها دارای کارخانه و یا واحد های تولیدی می شدند، شاید مشکلاتی که اکنون در کمیته امداد وجود داشت را مشاهده نمی کردیم.

امام جمعه شهرستان اهر  در پایان با تأکید بر اینکه فعالیت سپاه پاسداران در عرصه اقتصادی کاملاً مشهود و گسترده تر از گذشته است، تصریح کرد: اجرای طرح های اقتصادی توسط سپاه ناحیه اهر، نقطه عطفی در کاهش مشکلات اقتصادی جامعه بوده که بایستی فعالیت اقتصادی این نهاد انقلابی برای سایر دستگاه ها و نهادها الگو باشد.