به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، تجمع بزرگ مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان اهر در همایش روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» که به عنوان یکی از برنامه‌های مهم برای گرامیداشت حماسه ۹ دی برگزار می‌شود و همانند سال‌ های گذشته اهری‌ ها با اجتماع در مصلای نماز جمعه در روز چهارشنبه ۸ دی، بعد از نماز مغرب و عشاء این روز مهم را گرامی می‌دارند.

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ عده‌ای با دنبال کردن اهداف و خواسته‌های آمریکا قصد متهم کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به تقلب در انتخابات را داشتند و حتی برخ ی‌ها نیز به‌ عنوان پرچم‌ دار میدان، فتنه‌ ای به راه انداختند ولی متأسفانه با به آشوب کشیدن شهرها با رهبری آمریکا نسبت به توهین به مقدسات نیز اقدام کرده بودند.

در همین راستا نخستین قیام علیه ریشه‌کن کردن فتنه را مردم آذربایجان شرقی در هشتم دی‌ماه سال ۸۸ آغاز کردند که خوشبختانه سایر مردم ایران اسلامی همراه و همگام با مردم آذربایجان با تجمع در خیابان‌ها از فتنه دشمنان جلوگیری کردند.

گفتنی است؛ امسال تجمع عظیم اهری‌ ها با عنوان همایش بصیرت در هشتمین روز از دی‌ ماه در مصلای نماز جمعه ( مسجد شیخ عماد) این شهرستان، با محوریت مردم انقلابی و ولایتمدار اهر و با حضور سرهنگ قادری ، جانشین سپاه عاشورا برگزار می‌ شود.