به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ یونس منفرد در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اهر که با موضوع ارائه راهکار های مؤثر برای رفع و حل مشکلات پارک خودروها و پارکینگ های سطح شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه ظرفیت تردد خودروها در خیابان های سطح شهر اهر برای این حجم ترافیک جوابگو نیست، گفت: در گذشته خیابان های هسته مرکزی شهر اهر یک طرفه شده اند که این امر باعث پارک خودروها در هر دو سمت خیابان ها شده و عملاً ظرفیت تردد در آن ها را به ۲۵ درصد رسانده است.

وی ضمن اعلام اینکخ مسئولان قبلی ذیربط، در خصوص ترافیک شهری برنامه ریزی خوبی نداشته اند، اظهار کرد: متأسفانه با وجود کمبود فضا در خیابان های اصلی، کارکنان برخی ادارات و بانک ها نیز اتومبیل های خود را از صبح زود تا پایان وقت اداری در خیابان های هسته مرکزی شهر پارک می کنند که این امر مسئله ترافیک را تشدید کرده و جایی برای پارک خودروهای ارباب رجوع باقی نمی گذارند.

فرمانده نیروی انتظامی اهر با ذکر اینکه نیروی انتظامی از ایجاد پارکبانی حمایت می کند، عنوان کرد: در صورت اقدام شهرداری اهر، نیروی انتظامی همکاری لازم را برای ایجاد زیرساخت های پارکبانی توسط شهرداری انجام خواهد داد که طبق قانون ۳۰ دقیقه اول برای پارک خودروها رایگان بوده و بسیاری از امور اداری در این زمان نیز قابل انجام است.

منفرد در ادامه گفت: علاوه بر اینکه شهرداری با ایجاد پارکبانی در سطح شهر صرفاً برای خود درآمدزایی می کند، بلکه این امر موجب رفاه حال شهروندان و تسهیل عبور و مرور در خیابان ها نیز خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه به دلیل پارک خودروها در خیابان ها، سرقت از داخل خودروها نیز افزایش یافته است، گفت: باید تدابیری اتخاذ شود که هنگام ساخت ساختمان ها، پارکینگ آن ها نیز باید به صورت جدی در نظر گرفته شود و در صورت عدم رعایت موازین جریمه هایی متناسب وضع شود.