به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی اصغر یوسف نژاد صبح امروز (دوشنبه، ۱۱ دی ماه) در نشست خبری کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷، اظهار داشت: در جلسه گذشته کمیسیون کلیات لایحه بودجه با رأی قابل ملاحظه ای تصویب شد و طبق آئین نامه داخلی بعد از آن درخصوص منابع درآمدی و همچنین هزینه ها بحث هایی صورت گرفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با بیان اینکه بعدازظهر دیروز وارد بحث و بررسی تبصره های لایحه بودجه شدیم، گفت: اگر چند تبصره از جهت درآمدی و هزینه ای مشابه باشند سیاست کمیسیون این است که با تشکیل کارگروه و با حضور کمیسیون های ذی ربط دولت و مرکز پژوهش ها درخصوص این موضوعات که معمولا از بحث های اصلی نیز هستند،مباحثی را داشته باشند مانند اشتغال، تولید و صندوق ها.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آخرین مصوبه مقرر شد در خصوص عوارض در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ در زمینه آب و برق و گاز هیچگونه افزایش قیمتی نداشته باشیم، ادامه داد: عوارض آب، برق و گاز در سال آینده برابر با قانون مصوب سال ۹۶ باقی می ماند.

وی با تاکید براینکه در بررسی تبصره یک در خصوص درآمدهای دولت از محل فروش نفت و میعانات گازی بحث هایی صورت گرفت، عنوان کرد:از درآمدهای نفتی دولت، ۱۴٫۵ درصد سهم شرکت ملی نفت، ۳۲ درصد صندوق توسعه ملی، ۳ درصد مناطق نفت خیز و گازخیز و ۵۳ درصد دیگر به دولت برمی گردد که با فرض قیمت هر بشکه نفت ۵۵ دلار و قیمت هر دلار ۳۵۰۰ تومان و همچنین مبنای ۲ میلیون و ۶۰۰ بشکه از محل فروش نفت عددی را حدود ۱۰۱ هزار میلیارد تومان داریم.

این نماینده مردم درمجلس شورای اسلامی ادامه داد:سهم دولت از درآمدهای نفتی حدود ۲۸ میلیارد دلار، شرکت ملی نفت ۷٫۳ میلیارد دلار،مناطق نفت خیز و گازخیز ۵ هزار میلیارد تومان، صندوق توسعه ملی ۱۶ میلیارد دلار است.

سخنگوی کمیسیون تلفق لایحه بودجه گفت:در تبصره ۲ دولت مکلف شده تا بدهی های خود را به بخش خصوصی،تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی را از محل واگذاری اموال،دارایی‌ها و سهم الشرکه  که متعلق به دولت است و همچنین موسسه‌های وابسته به دولت از طریق جدول ماده ۱۸ پرداخت کند که حدود یک هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

وی با اشاره به اینکه در تبصره ۳ سقف تامین منابع مالی خارجی یا فاینانس برای اجرای طرح ها علاوه بر سهم باقی مانده از سال گذشته ۳۰ میلیارد دلار است، اضافه کرد: مصوبه دیگر این بوده که به دولت اجازه داده می شود برای اجرای طرح ها با رعایت سقف برای تسهیلات اعتباری و مالی یا کمک بلاعوض تا مبلغ ۵ میلیارد دلار از موسسات مالی خارجی تسهیلات دریافت کند.

سقف معافیت حقوق و مزایای ماهیانه کارکنان دولت، ۲ میلیون تومان و سالانه ۲۴ میلیون تومان

یوسف نژاد ضمن اشاره به اینکه در تبصره ۶ درخصوص سقف معافیت مالیات، حقوق و دستمزد وارد بحث شدیم که تصمیماتی درخصوص آن گرفته شد، ادامه داد: سقف معافیت حقوق و مزایای ماهیانه کارکنان دولت ۲ میلیون تومان و سالانه ۲۴ میلیون تومان درنظر گرفته شد و همچنین معافیت مالیات بخش خصوصی نیز به میزان ۱۸ میلیون تومان در سال تصویب گردید که ممکن است تغییراتی به نفع کارمندان داشته باشد.

نماینده مردم ساری و میاندرود درمجلس شورای اسلامی گفت:تلاش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه این است که درخصوص پرداخت عوارض مردم مخصوصا در آب، برق و گاز افزایشی نداشته باشیم و در کارگروه های تخصصی نیز به یک نقطه مشترک برسیم.

وی همچنین ادامه داد:درتصمیمات کمیسیون تلفیق تبعات اجتماعی تصمیمات نیز درنظرگرفته می شود،قطعا تلاش می کنیم تصمیمات به نفع مردم باشد و برای هر ریال از درآمدهای دولت که مصوب می شود با منطق و خرد جمعی تلاش می کنیم تا واقع بینانه باشد و فشار کمی بر اقشار مردم صورت بگیرد،همچنین در موارد هزینه ای نیز دقت می کنیم تا منابع درجهت منافع مردم،تولید و اشتغال هزینه شود.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه دولت باید تلاش کند پایه‌های جدید مالیاتی را شناسایی کند مخصوصا افرادی را که فرار مالیاتی دارند و مالیات پرداخت نمی‌کنند،تصریح کرد: در صورت اتخاذ چنین سیاسی فشارهای مالیاتی نیز بر پرداخت کنندگان کمتر می شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷ با تاکید براینکه سقف پیشنهاد مالیاتی دولت برای سال آینده ۱۲۸ هزار میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: درخصوص مالیات برخانه های بدون سکنه تاکنون پیشنهادی وجود ندارد،اما ممکن است در آینده پیشنهاداتی در این خصوص مطرح شود