به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، پروین اشراقی در نشست خبری از فعالیت ۷۲۶ زن صنعت گر و کارآفرین در استان خبر داد و گفت: ۲۴ واحد صنعتی در سطح استان توسط زنان مدیریت می شود که مشکلات مالی همچون چک‎های برگشتی و تسهیلات معوقه زنان شاغل را نیز درگیر کرده است.

وی با اشاره به رسالت سیاست‎ گذاری اداره کل امور بانوان و خانواده‎ استانداری در حوزه‎ مبارزه با آسیب‎ های اجتماعی گفت: تدوین سند توسعه‎ زنان، اجرای طرح تاب آوری خانواده‌ ها و تدوین اطلس زنان استان از جمله اقدامات این اداره کل به منظور کاهش و مبارزه با آسیب ‎های اجتماعی به شمار می ‎آید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در نهادینه کردن مبانی فرهنگی گفت: بیش از ۷۵۰ هزار دانش آموز در استان در  حال تحصیل در مدارس هستند؛ از این رو این مجموعه می‎تواند با تکیه بر ظرفیت‎های خود در مبارزه با آسیب‎های اجتماعی نقش موثری را ایفا کند.

اشراقی تاکید کرد: با وجود این که آمار زنان معتاد در استان ما بسیار پایین‎ تر از آمار کشوری است، اما بیشتر قربانیان اعتیاد را زنان جوان تشکیل می‎ دهند که از این رو ورود آموزش و پرورش و دانشگاه‎ ها به منظور مبارزه با این آسیب اجتماعی بیش از پیش ضرورت می ‎یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی گفت: پیگیری برگزاری دوره‎ های تاب آوری در سطح استان، برنامه‎ ریزی برای مبارزه با آسیب ‎های اجتماعی، پیگیری مفاد سند توسعه زنان و خانواده‎ استان، نهایی کردن اطلس زنان استان، برگزاری نشست ‎های مختلف با حضور استاندار و زنان فرهیخته‎ استان و پیگیری اجرای برنامه ‎های ۱۰ گانه‎ اقتصاد مقاومتی زنان استان از جمله اقدامات این اداره کل است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در راستای سیاست‎ گذاری و برنامه‎ ریزی برای سایر دستگاه‎های اجرایی ذی ‎ربط فعالیت کرده و امور مربوطه به زنان و خانواده را رصد می ‎کند.

اشراقی ادامه داد: همچنین این اداره کل مصوبات امور زنان و خانواده در سیاست‎ های بالا دستی همچون سیاست ‎های سند ششم توسعه‎ و سند چشم انداز ۲۰ ساله را نیز پیگیری می ‎کند.

وی با اشاره به عملیاتی شدن اطلس زنان در سطح شهرستان تبریز گفت: این اطلس یک بانک اطلاعاتی جامع از ظرفیت‎ های استانی در حوزه‎ زنان است که تمامی اطلاعات و آمارهای موجود در آن پویا بوده و همه ساله به روز و تکمیل می‎شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در ادامه عنوان کرد: در سال گذشته حدود ۱۹۵ کارگاه در خصوص طرح تاب‌ آوری زنان در سطح استان اجرا شد که حدود هفت هزار و ۵۷۸ نفر در این کارگاه‌ ها شرکت داشتند و در فاز دوم اجرای طرح تاب ‎آوری نیز هفت هزار و ۵۰۰ نفر بالغ بر ۳۰ هزار ساعت از کارگاه‎ های آموزشی بهره ‎مند شدند.

اشراقی بیان کرد: برگزاری دوره‎ های آموزشی کارآفرینی با همکاری اداره‎ کار و فنی و حرفه ‎ای، راه ‎اندازی شبکه نانو استان و استفاده از قابلیت‎ های دختران فارغ‌ التحصیل در رشته ‎های شیمی و نانو در مقاطع تحصیلی بالا، رفع موانع تولید و ارائه‎ تسهیلات به بانوان کارآفرین، توانمندسازی مدیران زن استان و برگزاری کارگروه ‎های تخصصی زنان و امور خانواده از دیگر فعالیت ‎های این اداره کل به شمار می ‎آیند.

وی در ادامه از احداث پارک بانوان در سال آتی خبر داد و گفت: طبق توافقات و مساعدت ‎های شهردار تبریز، احداث پارک اختصاصی بانوان در سال آتی در دستور کار قرار می ‎گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده‎ استانداری آذربایجان شرقی در پایان از با تاکید بر نقش این اداره کل در رویداد بین ‎المللی «تبریز ۲۰۱۸» خاطرنشان کرد: با همکاری اداره کل امور بانوان و خانواده‎ استانداری آذربایجان شرقی، جشنواره‎ مد و لباس ‎های محلی همزمان با این رویداد فرهنگی بزرگ در سطح بین ‎المللی برگزار خواهد شد.