به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه مسأله فرهنگ باید در اولویت کاری تمامی سازمان ها و وزارتخانه ها قرار گیرد، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی برخورد های سخت افزاری با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را پرهزینه ارزیابی می کنند که از این رو تمام توجه خود را در حوزه فرهنگی متمرکز کرده و تمام تلاش خود را برای تهاجم فرهنگی علیه این نظام به کار گرفته اند.

وی افزود: تمامی اقدامات نهادها و سازمانهای مختلف باید با پیوست فرهنگی همراه باشد، حتی اگر ماهیت برخی وزارتخانه ها فرهنگی نباشد، باز هم انتظار داریم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسات هیأت دولت برای هماهنگی میان دستگاه ها و وزارتخانه ها در خصوص این مسأله تاکید داشته باشند.

امام جمعه تبریز با تقدیر از تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اجرای برنامه های غنی فرهنگی و هنری، ادامه داد: متأسفانه موازی کاری های فرهنگی معضلی برای نتیجه بخشی در این عرصه شده و عجیب است که دستگاه های متولی فرهنگ در کشور هماهنگی لازم را با یکدیگر ندارند.

آل هاشم با اشاره به تجلیل از فعالان فرهنگی، قرآنی و ادبی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز گفت: خوشبختانه این رویه مورد توجه اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان بوده و شاهد استقبال آحاد مردم از این روند هستیم.

وی در پایان با اشاره به این که جلسات شورای فرهنگ عمومی استان به صورت منظم و کاربردی در سراسر آذربایجان شرقی پیگیری و برگزار می شود، گفت: مسائل و موضوعاتی که در جلسات این شورا مطرح است، همه مبتلابه و موضوع روز منطقه بوده و سعی داریم در راستای رفع چالش های فرهنگی استان قدم برداریم.