به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر نیرپور در نشست خبری خود با اصحاب رسانه این شهرستان با اعلام اینکه نظام سلامت اهر باید با توجه به وسعتی که دارد، توانایی ارائه خدمات به مردم منطقه ارسباران را داشته باشد، گفت: به لطف دولت تدبیر و امید، نظام سلامت در کشور و مخصوصا شهرستان اهر، پیشرفت چشمگیری داشته و هر روز شاهد پیشرفت و افزایش امکانات در این شهرستان هستیم.

وی افزود: در راستای ارائه خدمت به مردم شهرستان اهر و منطقه ارسباران، مرکز بیماری های رفتاری برای اولین بار در این شهرستان افتتاح شد و تا سال ۱۳۹۶ نیز، مرکز غربال گری بیماری های سرطانی که در حال احداث است، مورد بهره برداری خواهد گرفت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر گفت: با توجه به اینکه اورژانس بیمارستان شهرستان اهر ماهانه شاهد بیش از ۱۰ هزار مراجعه کننده است، یک فضای ۹۰۰ متر مربعی برای انتقال اورژانس به محل جدید در حال احداث است که تا دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری خواهد  رسید.

دکتر نیر پور تصریح کرد: با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی و به لطف دولت تدبیر و امید، مرکز تصویر برداری،  CCU ، ICU و ده ها مرکز بهداشتی و درمانی این شهر به صورت اساسی تجهیز شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر همچنین از اختصاص فضایی ۸۰۰ متر مربعی برای مادران باردار برای زایما های طبیعی خبر داد و گفت: این محل تا پایان سال ۱۳۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.aharnews-13951006-6

وی از افزایش تخت های بیمارستان باقرالعلوم اهر نیز خبر داد و گفت: با توجه کمبود تخت در بیمارستان اهر و تغییر رویکرد مدیریتی، ۱۵ تخت به بخش داخلی این بیمارستان در جهت ارائه خدمت هر چه بهتر به مردم اضافه شده است.

دکتر نیر پور افزود: با توجه به افزایش  ۳ براری مراجعات به آزمایشگاه بیمارستان باقرالعلوم اهر، اکثر دستگاه های این آزمایشگاه را جدید و به روز کرده ایم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر همچنین از انتقال ستاد بهداشت و درمان این شهر به محل جدید خبر داد و گفت:در بهار ۱۳۹۶ ستاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر به محل جدید خود انتقال خواهد یافت.