به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن یحیوی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ورزقان با تاکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران، گفت: دولت با تمام توان برای رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان در تلاش است.

وی افزود: ورزقان، شهرستانی با توانمندی های بی نظیر است که با اقدامات عملی صورت گرفته و همراهی مردم که بزرگ ترین سرمایه هر کشوری هستند در آینده نزدیک به توسعه جهشی دست می یابد.

فرماندار ورزقان با اشاره به آغاز مجدد طرح های توسعه مس سونگون در ورزقان، این طرح ها را برای توسعه شهرستان و حتی استان حیاتی خواند و اظهار داشت: با تلاش های مجموعه مدیریت استان به ویژه شخص آقای استاندار، مجمع نمایندگان استان و نماینده شهرستان مجوزهای لازم برای تولید ۱۰۰ هزار تن مس کاتدی در شهرستان از وزارت صنعت، معدن و تجارت اخذ شده است.

یحیوی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید اقدام عملی انجام داد، از مدیران ادارات شهرستان توجه ویژه به مقوله اقتصاد مقاومتی و انتقال حساسیت های موجود در مجموعه مدیریتی شهرستان را به کارکنان تمام ادارات با هدف حمایت از سرمایه گذاری و تولید خواستار شد.

وی از برگزاری نمایشگاهی از اقلام مورد نیاز و مصرفی معدن مس سونگون ورزقان با هدف جذب سرمایه گذاران برای تولید اقلام مصرفی مس سونگون در ورزقان و ایجاد اشتغال رونق صنعت در شهرستان خبر داد.

امام جمعه ورزقان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان ورزقان توانمندی های بسیاری برای توسعه دارد، اقدامات صورت گرفته سال های اخیر در شهرستان ورزقان را برای حرکت ورزقان در مسیر توسعه خوب ارزیابی نکرد و اقدام عملی را برای توسعه شهرستان خواستار شد.

حجت الاسلام مسعود مهدوی افزود: با زحمات و تلاش های انجام شده اخیراً اقدامات مسرّت بخشی در حوزه طرح های توسعه معدن مس سونگون ورزقان و راه اندازی صنایع پائین دستی مس صورت گرفته که موجب توسعه اقتصادی و رونق اشتغال در شهرستان خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر جلوگیری از خام فروشی سایر مواد معدنی شهرستان از جمله طلا و آهن، راه اندازی مجتمع پتروشیمی و شهرک مبل در بخش خاروانای شهرستان را طرح های بزرگ اقتصادی دانست که نیازمند برنامه ریزی های صحیح و کارشناسی است.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس نیز در این جلسه تصریح کرد: طی جلساتی که با خاروانایی های مقیم تهران، فعال در صنعت مبل داشته ام آنها آمادگی ضمنی خود برای سرمایه گذاری در بخش خاروانا و تولید صفر تا ۱۰۰ مبل در شهرستان را وعده داده اند که پیگیر تحقق این مهم در شهرستان هستیم.

رضا علیزاده افزود: در صورتی که احداث شهرک تخصصی مبل با ظرفیت های چون عرضه مستقیم و وجود مراکز اقامتی اجرایی شود توسعه جهشی بخش خاروانا در آینده نزدیک محقق میشود.

وی در خصوص نحوه استفاده از آب سد حاجیلار چای با طرفیت ذخیره سالانه ۶۰ میلیون مترمکعب آب، گفت: از سد حاجیلار چای آب مورد نیاز صنایع و آب شرب تعدادی از روستاهای شهرستان تامین خواهد شد و در زمینه کشاورزی نیز از آب این سد در زمین های پایاب خود سد در بخش خاروانا استفاده خواهد شد.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان برای اجرایی کردن طرح های پایاب سد حاجیلار اخیراً قراردادی با شرکت مشاور منعقد و فعالیت های مطالعاتی را آغاز کرده است.

فرمانده سپاه ورزقان نیز با اشاره به طرح محرومیت زدایی بسیج سازندگی در دهستان جوشین گفت: با استفاده از نظر نخبگان بومی منطقه علاوه بر محرومیت زدایی، طرح های اشتغال زایی را در راستای اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار خواهیم داد.