به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد عابدی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان اهر که به صورت مانور دورمیزی و با فرض زلزله ۵.۹ ریشتری برای ارزیابی حضور به موقع رؤسای کارگروه های تخصصی مدیریت بحران و همچنین میزان آمادگی ادارات در زلزله های احتمالی برگزار شد، با اشاره به حادثه خیز بودن شهرستان اهر گفت: پس از زلزله مرداد ۹۱ بسیاری از واحدهای مسکونی در روستاها مقاوم سازی شده اما لازم است نسبت به مقاوم سازی واحدهای مسکونی در حاشیه های شهر اهر نیز برنامه ریزی شود زیرا ممکن است با کمترین زمین لرزه دچار آسیب گردند.

وی ادامه داد: متأسفانه حوادث طبیعی و به خصوص زلزله خبر نمی کنند که لازم است دستگاه های خدمات رسان ضمن تجهیز به امکانات جدید و بیشتر و کنترل دوره ای، هرلحظه آماده باشند تا با مدیریت بهتر در حوادث در امدادرسانی مشکلی به وجود نیاید.

فرماندار شهرستان اهر خاطر نشان کرد: ممکن است حوادث در فصول سرد سال به وقوع بپیوندند که لازم است برنامه ریزی های لازم به منظور آماده سازی مدارس و سالن های سرپوشیده جهت اسکان اضطراری حادثه دیدگان انجام شود.

عابدی از رؤسای کارگروه های تخصصی مدیریت بحران شهرستان اهر خواست در هنگام حادثه به جای حضور در محل حادثه به همراه جانشین برای مدیریت بهتر در فرمانداری حضور یابند و امدادرسانی از سوی عوامل امر انجام شود.