اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 15990
دوشنبه - 18 دی 1396 - 16:56
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی خبر داد:

دستگیری کلاهبردار ارز اینترنتی در استان آذربایجان شرقی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: فردی که در جهت خرید ارز دیجیتال، از کاربران کلاهبرداری می کرد، دستگیر شد.

دستگیری کلاهبردار ارز اینترنتی در استان آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ محسن محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با واریز مبالغی جهت خرید ارز دیجیتالی از وی به مبلغ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری شده، بررسی موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهم در بررسی های اولیه، شناسایی و پس از اخذ دستور از مقام قضایی دستگیر شد، ادامه داد: این فرد با جلب اعتماد مشتری مبنی بر بازدید از سایت خرید ارز الکترونیکی، بعد از پرداخت وجوه مورد درخواست دیگر پاسخگوی مشتری نبود و هیچ گونه ارزی تحویل مشتری نمی داد.

رئیس پلیس فتا استان با تاکید بر اینکه صرافی های فعال در فضای مجازی دارای مجوز نیستند، اظهار کرد: گردانندگان این گونه صرافی ها فقط قصد سوء استفاده و کلاهبرداری از کاربران را دارند و بعد از دریافت وجوه، پاسخگوی مشتری نبوده و هیچ گونه ارزی تحویل خریدار نمی شود.

سرهنگ ‌محمودی گفت: کاربران فضای مجازی بدانند هرگونه مبادله ارزی فقط باید در صرافی صورت گیرد و این مبادله نمی تواند به صورت آنلاین باشد که شما ارز را به حساب صراف واریز کنید و صرافی به شما وجه درخواستی را تحویل دهد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره های ۲۱۸۸۷۵۶ و ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع و در صورت هر گونه پیشنهاد و انتقاد با شماره ۱۹۷ تماس بگیرند.