به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مسعود سلطانی فر در حاشیه مراسم اهدای جام قهرمانی لیگ برتر فوتسال به تیم مس سونگون ورزقان در جمع نمایندگان رسانه های گروهی گفت: امروز برای حضور در بین مردم پرافتخار آذربایجان و تبریک به آنها بابت قهرمانی مس سونگون به تبریز سفر کردم و این عنوان قهرمانی توسط تیم خوب مس سونگون را به مردم این خطه تبریک می گویم.

وزیر ورزش و جوانان، ایران را یکی از قدرت های فوتسال جهان نام برد و تصریح کرد: در فوتسال رتبه سوم دنیا را به دست آوردیم و یکی از کشورهایی هستیم که از استعدادهای خوبی در این رشته برخوراریم.

دکتر سلطانی فر سرمایه گذاری باشگاه مس سونگون ورزقان در فوتسال را خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: امیدوارم همچون کار خوبی که مس سونگون انجام داده، سایر بنگاه های اقتصادی نیز به صحنه ورزش بیایند تا از ظرفیت فراوانی که در بین جوانان داریم استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ایران کشوری است که جوانان ارزشمندی در همه رشته های ورزشی دارد که می توانند بدرخشند و در دنیا با افتخار آفرینی موجب اهتزاز پرچم ایران و طنین سرود کشورمان شوند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: امیدوارم ورزش کشور به ویژه استان آذربایجان شرقی با توجه به ظرفیت هایی که از آن برخوردارند، بتوانند همچنان افتخار آفرین باشند.

دکتر سلطانی فر در ادامه گفت: ظرفیت ورزش استان آذربایجان شرقی بالاست و مدیریت سیاسی و ورزشی استان نیز توانمند هستند که با حمایت و پشتیبانی مردم می توانند همچنان موجبات افتخار افرینی جوانان را فراهم کنند.

وی عنوان پایتختی تبریز در گردشگری کشورهای اسلامی در سال ٢٠١٨ را مهم دانست و اظهار داشت :این وزارتخانه اولین وزارتخانه ای بود که روسای پنجاه فدراسیون را برای برنامه ریزی برگزاری باشکوه رویداد تبریز ۲۰۱۸ به این شهر آورد

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه این عنوان برای تبریز فرصت طلایی برای معرفی جاذبه های گردشگری است گفت: اولین رویداد ورزشی به این مناسبت مسابقات کشتی بین المللی جام جهان پهلوان تحتی است که امیدواریم با برگزاری آن شور و شعف در بین مردم بوجود آوریم.

دکتر مسعود سلطانی فر در پایان گفت: این وزارتخانه برنامه های گسترده ورزشی را برای رونق ورزش استان آذربایجان شرقی در سال ٢٠١٨ به مناسبت پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی تدارک دیده است.