به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن باقرپور در نشست مشترک با دهیاران و بخشدار مرکزی شهرستان اهر با اشاره به اینکه منطقه ارسباران به مرکزیت شهرستان اهر دومین محور گردشگری رویداد جهانی تبریز ۲۰۱۸ است، گفت: از مدیران روستایی و روستائیان انتظار داریم طرح ها و ایده های خود را به بخشداری جهت طرح در ستاد شهرستانی رویداد تبریز ۲۰۱۸ تحویل دهند.

وی افزود: طرح ها و ایده های خلاقانه ای که از سوی روستائیان، دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی در راستای رویداد جهانی تبریز ۲۰۱۸ مطرح می شود، در اولویت قرار می گیرند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اهر با اشاره به اینکه در معرفی و تبلیغات نقاط گردشگری، تاریخی و فرهنگی ضعف هایی داریم، گفت: مناطق گردشگری و دینی بسیاری در شهرستان اهر وجود دارد ولی متأسفانه آن طور که باید و شاید آن ها را به گردشگران و مسافران معرفی نکرده ایم.

باقرپور تصریح کرد: برخی نقاطی که ما در روستاها می بینیم، شاید از نظر ما جذابیت چندانی ندارند ولی همان جاذبه ها می تواند برای گردشگران ارزشمند و جذابیت داشته باشد که باید آنها را شناسایی و معرفی کنیم.

وی در ادامه گفت: کسی که از گردشگران خارجی در راستای رویداد جهانی تبریز ۲۰۱۸ میزبانی می کند، نه تنها نماینده روستا، شهرستان و استان خواهد بود، بلکه نماینده کشور تلقی می‌شود که مطمعنا مردم بافرهنگ آذربایجان هیچ گاه اجازه بدرفتاری با میهمان را نخواهند داد.

رئیس اداره میراث فرهنگی اهر با تأکید بر این که به دلیل وجود برخی اختلافات در روستاها، سرمایه گذاری حاضر به سرمایه گذاری در روستا نخواهد شد، افزود: در جهت جذب سرمایه گذاران به روستاها لازم است نگاه هایمان را تغییر دهیم که مطمعنا حضور سرمایه گذار در توسعه و رونق روستاها تأثیر خواهد داشت.

حسن باقرپور همچنین از حمایت دولت از طرح های بوم گردی خبر داد و اظهار داشت: در بحث بوم گردی، خانه مسافر بیشتر مدنظر است و دولت در راستای حمایت از طرح های بوم گردی، تسهیلات کم بهره پرداخت می کند.

وی با اشاره به اینکه با کمترین امکانات هم می توان در جذب گردشگر موفق شد، گفت: در جذب گردشگر به مناطق روستایی حتماً هم نیاز نداریم که زیرساخت هایی با سرمایه میلیاردی ایجاد کنیمریال بلکه با طراحی ساده محیط و کمترین امکانات هم می توان گردشگر جذب کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر در پایان با ذکر اینکه ما در تمامی روستاها آثار تاریخی و فرهنگی داریم، افزود: جرائمی که در حوزه میراث فرهنگی من جمله حفاری غیرمجاز اتفاق می افتد، جرائم سیاسی و امنیتی است ولی در واقع با حفاری های غیرمجاز و سرقت آثار تاریخی میراث و هویت یک کشور به سرقت می رود.