به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بهبود سعادتی در نشست مشترک دهیاران با بخشدار و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اهر با اشاره به اینکه برنامه ای از روستاهای شهرستان در راستای رویداد جهانی «تبریز ۲۰۱۸» به شورای شهرستان اعلام نشده است، گفت:  شورای شهرستان اهر از تمامی برنامه ها، ایده ها و طرح های دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی در جهت برنامه ریزی برای جذب و میزبانی از گردشگران تبریز ۲۰۱۸ استقبال می کند.

وی با اعلام این که مراسم رسمی «تبریز ۲۰۱۸» روز سوم فروردین ماه برگزار شود، افزود: از دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی درخواست می کنیم برنامه ها و کم و کاستی های روستاها را اعلام کنند و ما نیز شبانه روز برای رفع مشکلات و کم و کاستی‌ها تلاش می کنیم در این رویداد جهانی با آغوش باز به استقبال گردشگران برویم.

رئیس شورای شهرستان اهر در ادامه با بیان اینکه اخیراً شورای اسلامی استان طی نامه ای از ما خواسته تا مشکلات روستائیان را اعلام کنیم گفت: طبق مکاتبات انجام گرفته با برخی از شوراهای روستاها و دهیاری ها در پاسخ نامه شورای استان عدم پرداخت به موقع خسارت باغداران و کشاورزان از سوی بیمه ها، عدم پرداخت به موقع پول گندم کشاورزان و سایر محصولاتی تولیدی که خرید تضمینی شده است را اعلام کردیم.

بهبود سعادتی یکی از اساسی ترین مشکلات باغداران و کشاورزان را به فروش نرفتن تولیدات آن ها ذکر کرد و ابراز داشت: باغداران و کشاورزان شهرستان اهر با مشکل بازاریابی جهت فروش تولیدات خود مواجه هستند، به طوری که اگر برای تولیدات این قشر زحمت کش و تولید کننده، خرید تضمینی صورت بگیرد، بخشی از مشکلاتشان کاسته خواهد شد.

وی همچنین عدم ایجاد سد معیشتی برای ذخیره سازی آب کشاورزی، بیکاری فارغ التحصیلان روستایی، عدم توزیع به موقع آب برای آبیاری زمین های زراعی و باغات، نبود راه آسفالته و بهسازی راه های روستایی، عدم اجرای طرح هادی روستایی و مقاوم سازی منازل روستایی، عدم تأمین هزینه ایاب و ذهاب شوراهای روستایی، نبود بیمه حوادث برای شوراهای روستایی در قبال حوادث های شرکت در جلسات، پرداخت نشدن حق جلسه شوراهای اسلامی روستایی، بخش و شهرستان را از جمله مشکلات عمده روستائیان و شوراها عنوان کرد.

عضو شورای شهر اهر در ادامه به برخی از اقدامات انجام گرفته در شهر اهر نیز اشاره کرد و گفت: در شهر اهر برخی اقدامات در راستای رویداد حهانی «تبریز ۲۰۱۸» از سوی شورا و شهرداری اهر آغاز شده و در حال انجام است.

بهبود سعادتی در پایان پفت: ساماندهی کوچک چای در داخل شهر در مرحله اجرا می باشد و مسیر گشایی از پل آزادگان تا میدان بهار و از میدان ارسباران تا کمربندی اهر – مش گین شهر بر اساس توافقات انجام گرفته به زودی شروع خواهد شد.