حجت‌ الاسلام و المسلمین محمد علی آل‌ هاشم در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به افزایش هجمه ها علیه جمهوری اسلامی طی هفته های اخیر در رسانه های غربی، افزود: آمریکایی‌ ها بار دیگر می‌ ‌خواهند تحریم‌ ‌های جدید علیه کشورمان وضع کنند که اینها نشان دهنده عصبانیت نظام سلطه از اقتدار ایران است.

وی با تاکید بر اینکه مرجع و پایه اصلی تعیین پایبندی یا عدم پایبندی جمهوری اسلامی به مساله برجام، آژانس بین المللی انرژی اتمی است، یادآور شد: آمریکا نمی‌ ‌تواند در این باره نظر کند و اظهارات ترامپ هم در مورد برجام هیچ فایده ای ندارد.

آل هاشم ادامه داد: چرائی مورد هجمه قرار گرفتن مقام ها و نهادهای انقلابی ایران اسلامی، دقت نظر و حساسیت آحاد مردم را می طلبد و باید به این نقطه توجه کرد که دشمنان بهترین راه برای تضعیف نظام را حمله به ارکان آن یافته اند.

آل هاشم، افزایش فشارهای دشمن علیه جمهوری اسلامی را نشان دهنده راه درست و منطقی ایران دانست و گفت: ملت ایران راه خود را ۴۰ سال قبل انتخاب کرده و در طول این سال‌‌ها با قدرت و صلابت و نثار عزیزترین دارایی‌‌های خود از دستاوردهای انقلاب پاسداری کرده اند.

وی اضافه کرد: امروز نیز اگر قدرت‌های دنیا علیه ایران آماده شده‌‌اند تا ملت ایران را شکست دهند، ما وعده الهی را فراموش نکرده‌ ‌ایم و بدون تردید توطئه‌‌های آنان نقش بر آب خواهد شد.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در جمع تعدادی از مردم قم، گفت: امام خامنه ‌‌ای صف معترضان را از آشوبگران جدا کردند و طبق فرموده های ایشان فتنه از بیرون شکل گرفت و عده‌‌ای نیز دایه مهربان‌ ‌تر از مادر شدند، اما ملت آگاه ما نباید غفلت کننند و در این ۴۰ سال ثابت شده که هر موقع راه را درست رفته ایم دشمنان حملات‌ خود را افزایش داده اند.

آل هاشم ادامه داد: حضور به موقع و دشمن شناسی و بصیرت مردم به توطئه دشمنان پایان داد، اما جایگاه و پایگاه آمریکا روز به روز در منطقه و جهان در حال تضعیف شدن است.

امام جمعه تبریز به موضوع رفتار نیک و سنجیده تماشاگران فوتبال آذربایجان دربازی هفته گذشته مقابل استقلال اشاره کرد و با بیان اینکه دشمنان به این بازی چشم ‌دوخته بودند تا به اهدف شوم دست یابند، گفت: هواداران با شعور تیم محبوب تراکتورسازی و بازیکنان این تیم با بصیرت خود به توطئه‌ ‌های دشمنان پایان دادند.

آل هاشم در پایان خطاب به هواداران تراکتورسازی توصیه کرد: مواظب باشید به هر شهری می ‌روید و یا در برابر هر تیمی که در تبریز بازی دارید، آداب بازی را رعایت کنید و با ادب پاسخ برخی بی ادبی ها را بدهید.