معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای شهرداری ها و دهیاری های استان در نیمه اول امسال پرداخت شده است.

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدصادق پورمهدی در جلسه مشترک شورای اداری و ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بستان آباد با اشاره به این که با وجود همه محدودیت های مالی دولت، این میزان اعتبار در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هزینه می شود، افزود: از این میزان حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای شهرداری ها و ۴۰۰ میلیارد ریال نیز برای دهیاری های پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از صنایع کوچک به ویژه در روستاها از اولویت های اصلی دولت در تحقق اقتصاد مقاومتی بوده که با توانمند سازی روستاییان محقق می شود.

معاون عمرانی استاندار بر ایجاد نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات و صنایع دستی روستاییان در بستان آباد تاکید کرد و یادآور شد: ایجاد این نمایشگاه های دایمی با هدف عرضه محصولات کشاورزی و صنایع دستی روستاییان و حذف دلال بازی ها تا پایان سال در تمامی شهرستان های استان راه اندازی خواهد شد.

پورمهدی با اشاره به ظرفیت های بستان آباد در بخش گردشگری ادامه داد: توسعه صنعت گردشگری از الزام های اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی بوده که این شهرستان با داشتن ظرفیت های فراوان از جمله قوریگل، خشکناب و چشمه های آب گرم معدنی می تواند به یکی از قطب های گردشگری منطقه تبدیل شود.

فرماندار بستان آباد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی در این شهرستان فعالیت می کند، گفت: بیش از ۴۰ واحد صنعتی از طریق ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی این شهرستان جهت استفاده از تسهیلات بانکی به ستاد استانی رفع موانع تولید معرفی شده است.

علی بدرشکوهی با معرفی ۴ روستای قره بابا، عین الدین، سقین سرا و انباردان به عنوان روستاهای آزمونه (پایلوت) برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان افزود: استفاده از ظرفیت های روستاها و توجه به پتانسیل های موجود در مناطق روستایی از جمله برنامه های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی بستان آباد است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ درصد از اراضی زراعی این شهرستان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته است، گفت: در نیمه اول امسال بیش از ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان مجهز به آبیاری تحت فشار شده است.

بدرشکوهی با اشاره به آغاز آبگیری از سد کلقان تا دهه ی فجر امسال ادامه داد: با بهره برداری از این سد مشکل تامین آب شرب و آب مورد نیاز بخش صنعت در این شهرستان تامین می شود.

معاون استاندار در امور عمرانی و زیربنایی استاندار آذربایجان شرقی پیش از این جلسه از چند طرح عمرانی، صنعتی و خدماتی در حال احداث در مناطق مختلف شهرستان بستان آباد بازدید کرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین از مرکز درمانی تیکمه داش که توسط خیران ساخته می شود بازدید کرد.