گفت: کارشناسان این مرکز در سه‌ ماهه پائیز ۲۲ هزار و ۹۶۷ مأموریت انجام داده اند که از این تعداد نزدیک ۱۵۶۲۴ مأموریت در تبریز و مابقی در شهرستان ها بوده است.

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرزاد رحمانی در گفتگو با خبرنگراران گفت: کارشناسان این مرکز در سه‌ ماهه پائیز ۲۲ هزار و ۹۶۷ مأموریت انجام داده اند که از این تعداد نزدیک ۱۵۶۲۴ مأموریت در تبریز و مابقی در شهرستان ها بوده است.

وی همچنین افزود: از تعداد ماموریت های اشاره شده، تعداد ۱۸۴۸۲ مأموریت انجام یافته غیر تصادفی و ۴۴۸۵ مأموریت مربوط به تصادفات است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان ابراز داشت: ۹۰۴۹ نفر بیمار غیر تصادفی و تعداد ۴۱۷۵ نفر مصدوم تصادفی به مراکز درمانی انتقال‌ یافته است و ۶۳۹۷ نفر در محل درمان شده اند.

رحمانی عنوان کرد: در گروه بیماران غیرتصادفی که از خدمات اورژانس بهره برده اند به ترتیب بیماران قلبی، تنفسی، سقوط از ارتفاع و انواع مسمومیت ها قرار دارند.

وی در ادامه یادآور شد: اورژانس استان آذربایجان شرقی در پاییز امسال ۲۴۹ مورد استقرار در مکان ها و میادین و مناسبت های خاص را به انجام رسانده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: در این مدت فوت ۷۱۸ نفر در مأموریت های تصادفی و غیرتصادفی در محل توسط اورژانس تائید شده است.