اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی » حوادث
کد خبر : 16372
دوشنبه - 25 دی 1396 - 18:14
رئیس مرکز فوریت های پزشکی آذربایجان شرقی:

انجام ۲۳ هزار مأموریت توسط اورژانس استان در پائیز امسال

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان آذربایجان شرقی از انجام حدود انجام ۲۳ هزار مأموریت توسط اورژانس این استان در پائیز امسال خبر داد.

انجام ۲۳ هزار مأموریت توسط اورژانس استان در پائیز امسال

گفت: کارشناسان این مرکز در سه‌ ماهه پائیز ۲۲ هزار و ۹۶۷ مأموریت انجام داده اند که از این تعداد نزدیک ۱۵۶۲۴ مأموریت در تبریز و مابقی در شهرستان ها بوده است.

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فرزاد رحمانی در گفتگو با خبرنگراران گفت: کارشناسان این مرکز در سه‌ ماهه پائیز ۲۲ هزار و ۹۶۷ مأموریت انجام داده اند که از این تعداد نزدیک ۱۵۶۲۴ مأموریت در تبریز و مابقی در شهرستان ها بوده است.

وی همچنین افزود: از تعداد ماموریت های اشاره شده، تعداد ۱۸۴۸۲ مأموریت انجام یافته غیر تصادفی و ۴۴۸۵ مأموریت مربوط به تصادفات است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان ابراز داشت: ۹۰۴۹ نفر بیمار غیر تصادفی و تعداد ۴۱۷۵ نفر مصدوم تصادفی به مراکز درمانی انتقال‌ یافته است و ۶۳۹۷ نفر در محل درمان شده اند.

رحمانی عنوان کرد: در گروه بیماران غیرتصادفی که از خدمات اورژانس بهره برده اند به ترتیب بیماران قلبی، تنفسی، سقوط از ارتفاع و انواع مسمومیت ها قرار دارند.

وی در ادامه یادآور شد: اورژانس استان آذربایجان شرقی در پاییز امسال ۲۴۹ مورد استقرار در مکان ها و میادین و مناسبت های خاص را به انجام رسانده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: در این مدت فوت ۷۱۸ نفر در مأموریت های تصادفی و غیرتصادفی در محل توسط اورژانس تائید شده است.