به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر رحیم شهرتی فر در دیدار با سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز، رویداد جهانی تبریز ۲۰۱۸ را فرصتی برای توسعه روابط ایران و آذربایجان در زمینه های مختلف و افزایش مراودات و رفت و آمدها بین دو کشور ذکر کرد و گفت: با توجه به انتخاب باکو به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۹، تجربیات رویداد تبریز ۲۰۱۸ می تواند در این زمینه مفید باشد که بر این اساس هم فکری و همکاری بین دو طرف ضروری است.

وی با اشاره به اینکه مردم تبریز و جمهوری آذربایجان، با زبان و دین و فرهنگ مشترک، در طول تاریخ در کنار هم بوده اند، گفت: بیشترین انتظار ما در رویداد تبریز ۲۰۱۸ از کشوری است که نزدیک ترین ارتباطات و بیشترین اشتراکات را با آن داریم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز جاذبه های زیادی برای گردشگران دارد، گفت: از شرکت های گردشگری فعال در جمهوری آذربایجان می خواهیم که گردشگران را برای سفر به تبریز ترغیب کنند.

دکتر شهرتی فر همچنین حضور اهالی رسانه و مطبوعات جمهوری آذربایجان در تبریز را برای آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این شهر و معرفی آن به هموطنان خود خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه کنگره علمی نظامی گنجوی یکی از برنامه های تبریز ۲۰۱۸ خواهد بود، گفت: اشتراکات فرهنگی و تاریخی تبریز و گنجه در برگزاری هرچه بهتر این رویداد می تواند موثر باشد.

سرکنسول جمهوری آذربایجان در تبریز هم با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری در برگزاری رویداد تبریز ۲۰۱۸ هستیم، گفت: شهر نخجوان هم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ انتخاب شده و ما در این سال می‌ وانیم همکاری های خوبی داشته باشیم.

علی نقی حسین اف با قدردانی از مسئولان استان آذربایجان شرقی به خاطر اهتمام به حل مشکلات اتباع آذربایجانی در تبریز، گفت: آماده هرگونه همکاری در زمینه های علمی، فنی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری با کشور دوست و برادر ایران و به خصوص استان آذربایجان شرقی هستیم.

در این دیدار همچنین در خصوص برقراری مجدد پرواز تبریز – باکو و راهکارهای تسهیل رفت و آمد اتباع آذربایجانی به مراکز درمانی شهر تبریز و رفع مشکلات در این زمینه بحث و تبادل نظر شد.