به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ارسلان طهماسبی در گفت و گو با خبرنگاران با علام اینکه شهروندان اهری در طول ۹ ماهه سال جاری، ۲ میلیارد و ۱۴ میلیون ریال صدقه پرداخت کرده اند، گفت: میزان جمع آوری صدقه از صندوق های صدقات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است که  این افزایش ها نشان گر افزایش اعتماد مردم به کمیته امداد است.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین آمار، نزدیک به ۱۶ هزار و ۹۲۷ صندوق جمع‌آوری صدقات در بین مردم فهیم اهر توزیع شده است که وجوهات داخل این صندوق ها توسط متصدیان امور جمع آوری می شوند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) اهر جلب اعتماد مردم و افزایش مشارکت های مردمی را از سیاست ها و رویکرد های این نهاد عنوان کرد و گفت: ارائه گزارش به مردم در مجالس، محافل و رسانه ها، باعث جلب اعتماد مردم و افزایش مشارکت های مردمی می شود.

طهماسبی با اعلام اینکه مأمورین جمع آوری صدقات، لباس های مشخصی دارند، اضافه کرد: تخلیه صندوق ها و شمارش وجوهات در حضور صاحب صندوق انجام می گیرد و سپس به مالک منزل یا فروشگاه قبوض سریال دار و قابل پیگیری تحویل می گردد.

وی در ادامه نیز گفت: صدقات جمع آوری شده در اهر، در خود شهرستان هزینه می شود و حتی ریالی به سایر شهرستان ها و استان ها انتقال نمی یابد.

مدیر کمیته امداد شهرستان اهر با اشاره به اینکه حقوق کارکنان این نهاد نیز همانند کارکنان سایر دستگاه ها از سوی دولت تأمین می‌شود، بیان کرد: کمک های مردمی جمع آوری شده در امور محرومین هزینه می شود و حتی یک ریال هم به امور اجرایی و هزینه های جاری تشکیلات تعلق نمی گیرد

ارسلان طهماسبی در خصوص محل هزینه کرد صدقات جمع آوری شده گفت: عمدتاً صدقاتی که جمع آوری شده، در زمینه تأمین جهیزیه برای نو عروسان، درمان مدد جویان، هزینه های تحصیلی دانش آموزان نیازمند و تأمین مسکن برای نیازمندان صرف می شود.

وی با بیان اینکه نیازمندان و فقرای جامعه توسط سازمان های حمایتی همچون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) شناسایی و تحت حمایت قرار گرفته اند، افزود: از شهروندان درخواست می کنیم افرادی که نیازمند حمایت هستند را به کمیته امداد و یا بهزیستی معرفی کنند که مورد حمایت قرار گیرند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان اهر در پایان خاطرنشان کرد: مردم عزیز به جای اینکه صدقات خود را به متکدیان حرفه ای بدهند، می توانند انفاقات و صدقات خود را به مؤسسات حمایتی که به صورت رسمی فعالیت می کنند، تحویل دهند.