اخبار شهرستان » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 16669
شنبه - 30 دی 1396 - 22:00
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی:

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی بزرگراه اهر – تبریز تا پایان دی ماه سال جاری

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز تا پایان دی ماه سال جاری خبر داد.

پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی بزرگراه اهر – تبریز تا پایان دی ماه سال جاری

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، توحید اخلاقی در برنامه کنکاش شبکه استانی سهند گفت: روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز از سال ۱۳۸۷ آغاز شده است که تا سال ۱۳۹۴ فقط ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ولی در دولت تدبیر و امید تا دی ماه سال جاری به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

وی همچنین افزود: پروژه بزرگراه اهر – هریس – تبریز جزء پروژه های اولویت دار استان و کشور می باشد که بعد از بعد از تذکرات مکرر نماینده اهر و هریس و اداره کل راه و شهرسازی استان، پیمانکاران این پروژه نسبت به قبل نیز فعال تر شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات دولتی برای تکمیل بزرگراه اهر – هریس – تبریز به مراتب بیشتر از سایر پروژه های راه سازی بودابراز داشت: در سال گذشته ۴۳ میلیارد تومان بودجه مصوب برای این پروژه داشتیم ولی دولت تاکنون برای این بزرگراه ۵۳ میلیارد تومان تخصیص داده که با این اعتبارات توانستیم بدهی پیمانکاران را پرداخت کنیم.

اخلاقی همچنین با تأکید بر اینکه سال گذشته در تملک اراضی بزرگراه اهر – هریس – تبریز مشکلاتی داشتیم که مانع از پیشرفت پروژه بود و با تخصیص اعتبار از سوی دولت این مشکل نیز رفع شده است، گفت: با توجه به اینکه برخی قسمت های این پروژه آماده آسفالت ریزی است ولی متأسفانه در حال حاظر شرایط آب و هوایی اجازه آسفالت ریزی را نمی دهد که اگر دولت همچنان در تأمین اعتبارات همانند سال گذشته و امسال ما را یاری کند، امیدوارم تا هفته دولت سال آینده شاهد اتمام کامل این بزرگراه باشیم.