به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر توحید اخلاقی در خصوص برنامه های این استان در بخش مسکن و راه در دهه فجر سال جاری اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر امسال، طرح ها و پروژه های مختلفی در حوزه راه و شهرسازی شامل ۶ طرح راهسازی و ۵ طرح شهرسازی با هزینه بیش از ۴۷۲ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

وی در خصوص پروژه های راهسازی که در دهه فجر افتتاح می شوند، گفت: بزرگراه اهر – هریس – تبریز به طول ۱۴ کیلومتر با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال در شهرستان هریس در بخش راه اصلی و در بخش راه روستایی نیز در مجموع ۵ پروژه با اعتبار ۷۶ میلیارد ریال افتتاح می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: سه طرح در شهرستان بستان آباد شامل آسفالت راه روستایی ینگجه اوجان به طول ۴ کیلومتر و اعتبار ۸ میلیارد ریال، روکش آسفالت راه روستایی حاج آقا به طول یک کیلومتر و اعتبار ۲ میلیارد ریال، بهسازی و آسفالت راه روستایی گل آخور به طول ۶ کیلومتر و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال بهره برداری می شوند.

این مقام مسئول افزود: در شهرستان کلیبر نیز طرح های بهسازی و آسفالت راه روستایی گوار به طول ۷ کیلومتر و با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال و بهسازی و آسفالت راه روستایی گلدرق – اوزی به طول ۸ کیلومتر و با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

اختتامیه مسکن مهر استان آذربایجان شرقی در سه ماهه دوم سال آینده

دکتر اخلاقی در خصوص پروژه مسکن مهر استان آذربایجان شرقی نیز بیان کرد: این پروژه شامل ۱۲۰ هزار واحد مسکن مهر بوده که در قالب های مختلف تفاهم نامه سه جانبه، تعاونی ها، خود مالکین و برخی واحد‌های دارای وام بافت فرسوده هستند و تاکنون ۱۰۳ هزار و ۴۰۰ واحد تاکنون تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: از تعداد ۱۶ هزار و ۶۰۰ واحد باقیمانده نیز حدود ۴۳۰۰ واحد مسکن مهر بدون مشکل شامل تفاهم‌نامه سه جانبه و تعاونی باقی مانده است که تا پایان سال هزار و ۲۰۰ واحد از آن‌ها افتتاح می شود که در صورت تکمیل این واحد‌ها تا دهه فجر، آنها را برای این ایام افتتاح می کنیم و در غیر این صورت  را تا پایان سال افتتاح می شوند.

وی با بیان اینکه ۳۱۰۰ واحد مسکن مهر باقیمانده در حدود ۶۰ درصد پیشرفت داشته اند، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده، قسمتی از واحدها در سه ماهه اول سال ۹۷ و باقیمانده آن ها در سه ماهه دوم سال ۹۷ تکمیل و به متقاضیان تحویل داده می شوند که اختتامیه مسکن مهر استان را نیز در سه ماه دوم سال ۹۷ خواهیم داشت.

دکتر توحید اخلاقی افزود: مابقی پروژه ها خودمالکین و بافت فرسوده هستند که جزء آمار قرار نمی گیرند که مالکان واحدهای مسکن مهر خودمالک و بافت فرسوده برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند و واحد‌های خود را تکمیل می کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی در پایان با بیان اینکه اداره تبلیغات اسلامی هریس و اداره انتقال خون اهر از دیگر طرح های عمرانی هستند که در دهه فجر افتتاح می شوند، افزود: ساخت این دو پروژه از سال ۹۴ آغاز شده که به ترتیب با استفاده اعتبارات استانی، ۵ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال و ۶ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال برای آنها هزینه شده و احداث ساختمان، محوطه سازی و دیوارکشی آنها به طور کامل انجام شده است.