به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اسماعیل عطازاده در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر گفت: از سال ۱۳۹۱ تا حال حاضر، تعداد ۶۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان اهر پس از طی فرآیندهای قانونی و یا با جلب نظر صاحب چاه غیرمجاز، پر و مسلوب المنفعه گردیده اند که این اقدام به طور جدی باعث جلوگیری از خشک شدن دبی پایه سایر چاه های دارای پروانه در سطح شهرستان گردیده است.

وی با اشاره به اینکه با تلاش قضات دستگاه قضایی بالغ بر ۱۰۰۰ پرونده تخلفاتی در زمینه آب رسیدگی و منجر به صدور رأی شده است، اظهار کرد: خوشبختانه همه در خصوص منابع آبی شهرستان اهر آگاهی لازم را دارند که چون در این روز ها بیش از گذشته لازم است تا مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی در سال جاری و پیش‌بینی های سال آتی، مقرر شده است تا از توسعه باغات در حاشیه رودخانه ها، سواحل و پایاب سد ستارخان جلوگیری شود.

مدیر امور آب شهرستان اهر بابیان اینکه امسال خشک سالی در اهر به شدیدترین وضع رسیده است، گفت: هم اکنون حدود یک هزار و ۵۳۰ هکتار باغ مازاد در شهرستان اهر داریم که این باغات بسیار بیشتر از آنچه در طراحی پایاب سد ستارخان پیش بینی شده بود، هستند.

اسماعیل عطازاده در پایان ضمن درخواست از همه کشاورزان عزیز جهت توجه جدی به توصیه های فنی جهاد کشاورزی شهرستان، از همه کشاورزان زحمتکش تقاضا کرد تا از کاشت محصولات با نیاز آبی بالا مخصوصا لوبیا و توسعه باغات به طور جدی خودداری نمایند که قطعاً در سال پیش رو، با محدودیت های بسیار شدیدی روبرو خواهیم بود.