به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام محمدعلی نظری در جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان اهر ضمن اعلام اینکه دستگاه قضایی با توسعه باغات و احداث چاه های غیرمجاز در شهرستان اهر به صورت جدی برخورد می کند، گفت: با توجه به اینکه در تابستان سال آینده با مشکل کم آبی مواجه خواهیم شد، امیدواریم کارشناسان دستگاه های مربوطه برای گذر از این بحران برنامه و راهکار ارائه دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشترین آب در باغات و صنعت کشاورزی مصرف می شود، جهاد کشاورزی شهرستان اهر بایستی در مصرف آب بخش کشاورزی نسبت به گذشته نظارت دقیق تری داشته باشد و از توسعه باغات غیرمجاز نیز جلوگیری کند.

رئیس دادگستری اهر همچنین اظهار کرد: در طراحی سد ستارخان به جهت ذخیره سازی آب برای روزهای بحرانی و کم آبی پیش‌بینی شده که شاید اگر در گذشته منابع آبی به خوبی مدیریت می شد، اکنون به فکر بحران کم آبی نمی افتادیم.

حجت الاسلام نظری در پایان ضمن انتقاد از تبدیل کوه های حاشیه بزرگراه اهر – تبریز به باغ، گفت: تخریب، تغییر کاربری و تصرف اراضی منابع طبیعی و ملی و تبدیل آن به باغات جزو خطوط قرمز است که به صورت جدی با خاطیان آن برخورد می شود.