به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بابک رضی منش در چهارمین جلسه مشترک کمیته رصد و پایش اشتغال و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان خداآفرین با اشاره به اینکه خداآفرین یک شهرستان روستایی و عشایری و به دلیل مرزی بودن صددرصدی دهستانهای این شهرستان، از وام ۴ درصدی بهره مند است، گفت: دهیاران در معرفی طرحهای اولویت دار اقتصادی و بر مبنای ظرفیت روستاهای خویش اهتمام جدی نمایند و دستگاههای ذیربط و بخشداران نیز باید در اطلاع رسانی نسبت به طرحهای توجیه پذیر و رسته های اولویت دار به روستائیان و عشایر اهتمام نمایند.

وی با اشاره به اختصاص ١/۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی و نیز ضرورت لحاظ جهت گیری تعیین رسته های اولویت دار به دلیل محدودیت این منابع در سطح کلان، گفت: تنها طرح های با رسته فعالیت های الویت دار مورد پذیرش و تصویب کمیته فنی شهرستان قرار می گیرد.

معاون فرماندار خداآفرین با بیان اینکه طرحهای مشارکتی و تعاونی در راستای جلب مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی و کاهش ریسک و پایدار سازی کسب و کارها و اشتغال پایدار در راستای ظرفیت های شهرستان در اولویت پذیرش، تصویب در کمیته فنی شهرستان قرار می گیرند.

رضی منش با اشاره به اهتمام جدی دولت در حل معضل بیکاری و اشتغال جوانان، گفت: باید امید را در بین جوانان افزایش داد و برای ایجاد روحیه کارآفرینی تلاش نمود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۴۱ نفر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند، تاکید کرد: دستگاه های متولی باید در راستای مسئولیت ذاتی خود، با آگاهی کامل از سیستم سامانه کارا، نسبت به راهنمایی متقاضیان در تمام مراحل طرح اقدام نمایند.

معاون فرماندار خداآفرین با اشاره به رسته های اولویت دار تسهیلات توسعه و اشتغال پایدار روستایی و عشایری در سه بخش خدمات، کشاورزی، صنعت گفت: بر اساس ظرفیت و استعداد، سند تدبیر و توسعه شهرستان عناوین طرح های هر سه بخش رسته های اولویت دار شناسایی و در اختیار عموم مردم و به ویژه جوانان و کارآفرینان قرار گیرد.

بابک رضی منش در پایان جلسه بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان حوزه روستایی و عشایری تاکید کرد و گفت: حمایت از بخش خصوصی و بستر سازی برای تولید و ایجاد اشتغال و تسهیل امر سرمایه گذاری، اصلی ترین وظیفه دستگاه های اجرایی است.